دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد دولت این کشور بررسی طرح اعمال تعرفه گمرکی واردات خودرو از اروپا و دیگر شرکایش را طی 3 تا 4 هفته آینده نهایی خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۴۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، دونالد ترامپ در سخنان خود برای خبرنگاران در داخل هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا  در طول سفر از واشنگتن تا نیوجرسی، گفت: سازمان تجارت جهانی رفتار بدی را با آمریکا داشته است اما وی قصد ندارد آمریکا را در شرایط کنونی از این سازمان خارج کند.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی آمریکا درباره اعمال تعرفه واردات خودرو از اروپا و دیگر شرکای تجاری این کشور تصمیم خواهد گرفت،‌گفت: طی 3 تا 4 هفته آینده تصمیم‌گیری در این باره نهایی خواهد شد.

ترامپ در روز 23 می با استناد به  بند 232 قوانین امنیت ملی این کشور دستور بررسی اعمال تعرفه گمرکی برای واردات خودرو از اتحادیه اروپا و دیگر کشورها به آمریکا را صادر کرد.

دستور مشابهی طی سال گذشته باعث شد تا این کشور برای واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه گمرکی 25 و 10 درصدی را اعمال کند که البته این بررسی 10 ماه طول کشید.

بر اساس قانون وزارت بازرگانی آمریکا 270 روز مهلت دارد تا پس از آغاز بررسی‌ها بر مبنای بند 232 نظرات خود را به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه دهد. پس از آن رئیس‌جمهور آمریکا 90 روز مهلت دارد تا بر اساس این نظرات اقدام کند.

ارسال نظرات