واشنگتن پست: آمریکا در حال بررسی خروج نظامیانش از آلمان است

رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع آمریکایی خبر داده که پنتاگون در حال ارزیابی هزینه حضور نظامیان آمریکایی در آلمان و تاثیر خروج آنها است.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۶۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷


به گزارش  خبرگزاری بسیج، در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و اتحادیه اروپا بر سر مسائلی از قبیل «جنگ تجاری»، برجام و هزینه‌های ناتو ادامه دارد، منابع آمریکایی از بررسی احتمال خروج نظامیان این کشور از آلمان خبر دادند.

طبق گفته منابع مطلع آمریکایی، پنتاگون در حال ارزیابی هزینه حضور نظامیان آمریکایی در آلمان و تاثیر خروج گسترده نظامیان آمریکایی از  این کشور اروپایی یا تغییر مکان آنها است.

این خبر در حالی منتشر شده که تنش‌ها بین دونالد ترامپ و آنگلا مرکل بر سر موضوعات مختلف رو به افزایش است و اخیرا گزارش شد رئیس‌جمهور آمریکا به سمت صدراعظم آلمان شکلات پرت کرد (جزئیات بیشتر).

مقام‌های آمریکایی گفتند که بررسی هزینه باقی ماندن نظامیان آمریکا در آلمان و تاثیر خارج کردنشان، به دنبال ابراز آمادگی ترامپ برای خارج کردن نظامیان طی نشست اوایل سال جاری او با مشاوران نظامی و کاخ سفید انجام می‌شود.

واشنگتن پست نوشت: «گفته شده که ترامپ از اندازه و حجم حضور نظامی آمریکا شوکه و شگفت زده شده است و شکایت کرده که دیگر کشورهای ناتو به اندازه کافی و منصفانه به امنیت مشترک ناتو کمک نکرده یا پول پرداخت نمی‌کنند».

این رسانه آمریکایی ادامه داد: «لفظ "ارزیابی و بررسی" سبب هراس به مقام‌های اروپایی شده است مقام‌هایی که در تقلا هستند متوجه شوند که آیا ترامپ واقعا قصد دارد نیروهای آمریکایی را جابجا کند یا اینکه چنین مسائلی تنها تاکتیک مذاکراتی او در آستانه نشست ناتو در بروکسل است؛ نشستی که در آن محتمل است ترامپ بار دیگر از متحدان اروپایی به خاطر آنچه که او هزینه‌های ناکافی آنها در مسائل دفاعی می‌داند، انتقاد کند».

مقام‌های آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفته‌اند که درباره هزینه ادامه حضور نظامیان آمریکایی و تاثیر خروج آنها از آلمان، «محدود به یک شناسایی داخلی از گزینه‌ها» است و هنوز افراد عالی رتبه و ارشد نظامی درگیر این موضوع نشده‌اند و به پنتاگون وظیفه و مسئولیتی برای بررسی چگونگی اجرای هیچ گزینه‌ای داده نشده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم در یک بیانیه اعلام کرده که این شورا درخواستی از وزارت دفاع آمریکا برای تحلیل تغییر مکان نظامیان در آلمان نداشته است.

این سخنگوی البته گفته که «پنتاگون به طور مداوم استقرار نظامیان آمریکا را ارزیابی می‌کند» و چنین ارزیابی‌هایی «کاری خارج از هنجار و نُرم نیست».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم هرگونه گمانه‌زنی درباره خروج کامل یا تدریجی نظامیان آمریکا از آلمان را رد کرد.

«اریک پاهون» افزود: «پنتاگون به طور مرتب وضعیت و آرایش نیروها و تحلیل‌ها درباره هزینه- فایده آنها را انجام می‌دهد و این چیز جدیدی نیست. آلمان بزرگترین میزبان حضور نظامی آمریکا در اروپا است و ما کاملا به متحد ناتوی مان و به ائتلاف ناتو متعهدیم».

ارسال نظرات