بند پی در نشست خبری مطرح کرد
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال در ۱۰ استان کشور که شیوع مصرف مواد مخدر در آنها بالا است، ۵۰۰ محله را که ریسک بالایی دارند شناسایی و و تیم‌های اجتماع محور مستقر خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۶۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات ویژه این سازمان در سال ۹۷ در سخنانی اظهار کرد: امسال در ۱۰ استان کشور که شیوع مصرف مواد مخدر در آنها بالا است، ۵۰۰ محله را که ریسک بالایی دارند شناسایی و و تیم‌های اجتماع محور مستقر خواهند شد و بستر‌های آموزشی پیشگیری، مداخله برای درمان و نیز کارآموزی و توانمند سازی افراد مبتلا به مواد مخدر را فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین در ادامه از همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر در تهران خبر داد و گفت: در تهران با همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران، ۱۵ مرکز در تهران فعال شده و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش هایی جهت مهارت آموزی یا بالا بردن مهارت افراد در حرفه‌های مختلف آموزش صورت می گیرد.

محسنی بندپی تاکید کرد: یکی از دیگر اولویت‌های بهزیستی در سال ۹۷ افزایش یک و نیم برابری تعداد خطوط «خط ملی اعتیاد» است و کارشناسان خط ملی اعتیاد، مشاوره و راهنمایی‌های مورد نیاز را به افراد تماس گیرنده ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شیوع شناسی اعتیاد زنان در سال ٩۴ گفت: در بازه سنی ١۵ تا ٢۵ سال به ازای هر ۶.۶ مرد، یک زن، در بازه سنی ٢۵ تا ۴۴ سال به ازای هر ١۶ مرد، یک زن و در بازه سنی ۴۵ تا ۶٠ به ازای هر ١٧ مرد، ١ زن معتاد وجود داشته است.این آمار نشان می‌دهد با کاهش سن، رشد اعتیاد در زنان اختلاف معنی داری را نشان می‌دهد که نشان دهنده افزایش زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی است.

وی از فعالیت ۲۷۰۰ مرکز ارائه خدمات درمانی، نگهداری و مراقبتی خبر داد و گفت: دو گروه سنی و جنسی یعنی کودکان و زنان در اولویت برنامه‌های سازمان بهزیستی قرار دارند. در استان سیستان و بلوچستان نیز دو مرکز اقامتی کودکان مشغول به فعالیت است که در آن ١۵٠ کودک نگهداری می‌شوند.

ارسال نظرات