خبرهای داغ:
وارثی گفت:باید تلاش هایی در راستای ایجاد فرهنگ مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در شهرداری صورت گیرد چرا که سازمان بهزیستی مسوول مقابله با آسیب ها بوده و نظام های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره در این امر بسیار موثر هستند
کد خبر: ۹۰۳۰۹۸۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین، در همایش گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر در سازمان بهزیستی بیان کرد: آنچه امروزه مورد توجه گسترده قرار گرفته است بحث اعتیاد است که عاملی دو وجهی به عنوان مبلغ آسیب اجتماعی و همچنین محصول آسیب اجتماعی می‌باشد.
وی گفت: در سال 95 اعتبارات سازمانی کمتر از یک میلیارد تومان بود در صورتی که حوزه بسیار مهمی تلقی می‌شد و می‌توان گفت یکی از کلیدی ترین معاونت ها بوده که در حوزه پیشگیری از اعتیاد، پیگشیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشت.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اولین نگاه ایجاد شده، نگاه جامعه شهری در حوزه اعتیاد بود که در حال حاضر کمیته های فرهنگی و کمپ بانوان به صورت منظم و با خروجی بالا فعالیت دارند.
وارثی عنوان کرد: باید تلاش هایی در راستای ایجاد فرهنگ مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در شهرداری صورت گیرد چرا که سازمان بهزیستی مسوول مقابله با آسیب ها بوده و نظام های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره در این امر بسیار موثر هستند.
وی مطرح کرد: مبارزه با اعتیاد نیازمند کار تیمی بوده و این امکان در حوزه پیشگیری فراهم شده است که طی تعاملاتی با حوزه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، امور اجتماعی استانداری و همچنین شهرداری داشتیم و هر واحد با وظایف خود آشنا شده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: اعتبارات این اداره کل، از 7 میلیارد و 800 میلیون تومان به 14 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است که باید در جهت تحقق آرمان های پیشگیرانه ادامه یابد.
وارثی اضافه کرد: بین سال های 94 تا 96، شاهد 150 درصد پیشرفت در عملکرد مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی بودیم و همچنین در مراکز شلتر(پناهگاه) و دسترسی به خدمات پیشرفت 100 درصدی داشته ایم.
وی گفت: در طرح های پیشگیری از اعتیاد، مراکز اقامتی در سال 95، 10 درصد پیشرفت داشته و همچنین در طرح های پبشگیری از اعتیاد از لحاظ تنوع و عملکرد بیش از 120 درصد پیشرفت داشته ایم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها