خبرهای داغ:
در قالب دو اردو صورت گرفت؛

اعزام 280 مددجوی قزوینی به اردوی زیارتی و سیاحتی

اردوی حاضر متشکل 280 مددجو تحت حمایت است که 120 نفر از دانش آموزان پسر برای اردوی سیاحتی منطقه گیلان و 160 نفر از دختران بازمانده از تحصیل و دانشجویان دختر تحت حمایت است که به مشهد مقدس اعزام می شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۲۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر محبی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خدمت فرهنگی را لازمه ارائه خدمات حمایتی به مددجویان دانست و بیان کرد: رفع فقر و محرومیت با ارتقای وضعیت معیشت و اقتصاد خانواده محقق می شود.
وی ادامه داد: ولی تا زمانی که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی شرایط لازم را نداشته باشد دوران عبور از بحران اقتصادی در خانواده با آسیب هایی همراه است که باید در این دوران حمایت هایی صورت گیرد و کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد آماده سازی مددجویان برای عبور از این شرایط به ارائه خدمات فرهنگی می پردازد.
معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اعزام این مددجویان افزود: اردوی حاضر متشکل 280 مددجو تحت حمایت است که 120 نفر از دانش آموزان پسر (در قالب سه اتوبوس) برای اردوی سیاحتی منطقه گیلان و 160 نفر از دختران بازمانده از تحصیل و دانشجویان دختر تحت حمایت است که (در قالب چهار اتوبوس) به مشهد مقدس اعزام می شود.
وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت عنوان کرد: دانش آموزان و دانشجویان مددجو از خدمات فرهنگی و تحصیلی بهره مند هستند و دانشجویان کمک هزینه شهریه نیز دریافت می کنند چراکه با ارتقای تحصیل فرزندان مددجو، بستر ارتقای خانواده و نقش آفرینی آنها در جامعه فراهم شده و بدین ترتیب فقر در خانواده ماندگار نمی شود.
محبی در تشریح برنامه های اردویی اجرا شده اعلام کرد: سال گذشته دو هزار و 189 مددجوی تحت حمایت این نهاد به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند که برای سال جاری برنامه ریزی کرده‌ایم تا اعزام چهار هزار و 660 نفر مددجویان به پابوسی امام رضا (ع) را محقق کنیم.
وی تأکید کرد: در این اردوی زیارتی اولویت با کسانی که تاکنون به این سفر معنوی نائل نشده‌اند البته در این اردوها برنامه های فرهنگی نیز تدارک دیده شده است چراکه اساس کار کمیته امداد امام (ره) فرهنگی است و ریشه کنی فقر بدون کار فرهنگی به نتیجه واقعی و پایداری منتج نمی‌شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اهمیت اجرای اردوها و تأثیرگذاری این برنامه ها یادآورشد: برنامه کمیته امداد امام (ره) ارتقای برنامه های اردویی است که در بخش اردوی زیارتی در قالب طرح "شوق زیارت" شاهد کمک های خیران و نیکوکاران هستیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار