خبرهای داغ:
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار آذربایجان شرقی مهار شد

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده دیزمار با حضور به موقع همکاران حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی و امدادی مهار شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۴۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میرمحسن حسینی قمی افزود: طبق برآورد اولیه 10 هکتار از مراتع این منطقه دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش 5 ساعته نیروها بطور کامل اطفا شد.
وی اظهار داشت: به دلیل گرمای هوا و زیاد بودن تراکم پوشش گیاهی در مناطق مرتعی و جنگلی، در صورت کمترین بی احتیاطی از سوی عوامل انسانی امکان آتش سوزی در منطقه و جنگل های ارسباران وجود دارد.
قمی از اهالی منطقه و مسافران درخواست کرد از برافروختن آتش در نزدیکی درختان و گیاهان خشک خودداری کنند.
وی ادامه داد: وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا، دو عامل اصلی طبیعی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین از مردم درخواست کرد از رها سازی مواد شیشه ای نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی و اشیا مشابه در داخل جنگل ها و مراتع خودداری کنند.
وی افزود: این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها و مراتع شده و کانون های آتش در مناطق ایجاد می کنند.
قمی گفت: گردشگران در صورت استفاده از منقل و اجاق زغالی و چوبی خاکسترهای اضافی را به محیط تخلیه نکنند.
وی تاکید کرد: مردم به هیچ وجه در داخل جنگل ها و مراتع آتش روشن نکرده و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده و اجاق را با سنگ محصور کنند.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی یادآوری کرد: پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل رها نکنند.
وی از مردم درخواست کرد از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان های مستعد آتش سوزی و از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع نیز به جد خودداری کنند.
قمی اظهار داشت: شهروندان در هنگام مشاهده آتش سوزی می توانند مراتب را با شماره های 1812و 1540 به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اطلاع دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها