خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم پیش بینی کرد

بروز خاموشی در ۲۵ روز فصل تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: پیش بینی می‌کنیم که ۲۵ روز در ماه‌های تیر و مرداد با مشکل خاموشی در استان مواجه شویم.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۵۵
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
بروز خاموشی در ۲۵ روز فصل تابستان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی آهنین پنجه با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان در سال جاری اظهار کرد: مصرف برق استان قم در سال جاری نسبت به مدت مشابه تا پیش از افزایش دما، کمتر بود و حتی ۱۰۰ مگاوات کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ داشت چرا امسال هوای خنک تری را در فصل بهار نسبت به سال گذشته در استان قم شاهد بودیم.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که ۲۵ روز در ماه‌های تیر و مرداد با مشکل خاموشی در استان قم مواجه شویم، زمانی که دمای استان به بالای ۴۱ درجه برسد، احتمال بروز خاموشی در قم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: در دمای بالای ۴۰ درجه به ازای بالا رفتن هر یک درجه، بین ۱۰ تا ۱۵ مگاوات مصرف برق در استان افزایش پیدا می‌کند. مردم باید بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ حداکثر صرفه جویی لازم را در مصرف برق داشته باشند تا با خاموشی در استان قم مواجه نشویم.

آهنین پنجه در پایان با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم خاطرنشان کرد: حدود یک و نیم مگاوات از ظرفیت این نیروگاه‌ها تاکنون در استان وارد مدار تولید شده، همچنین یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در استان قم با ظرفیت ۱۰ مگاوات هم در دست احداث است و یک نیروگاه برقابی نیز با ظرفیت ۲.۷ مگاوات در استان قم وجود دارد.
ارسال نظرات