جدیدترین آمار یورو استات نشان می‌دهد که یک‌سوم از مردم کشورهای اتحادیه اروپا سالانه به سفرهای توریستی نمی‌روند که دلایل نیمی از آنها نداشتن بضاعت مالی است.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۵۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جدیدترین آمار یورواستات نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم مردم کشورهای اتحادیه اروپا به سفرهای سیاحتی نمی‌روند که ۵۰ درصد از آنها دلیل‌شان نداشتن توان مالی است. 

براساس آمار یورواستات در سال ۲۰۱۶، ۶۲ درصد مردم بالای ۱۵ سال اتحادیه اروپا حداقل یک سفر سیاحتی داشته‌اند. تقریبا نیمی از آنها سفرهای داخلی انجام دادند و حداقل یک شب هم اقامت داشتند. یک‌سوم آنها هم یک سفر خارجی داشتند. این آمار نشان می‌دهد که حدود ۴۸ درصد اروپایی‌هایی که سفری نداشتند، دلایل آن را موانع و مشکلات مالی عنوان کرد. 

۲۰ درصد هم مشکلات سلامتی را مانعی برای نداشتن سفرهای سیاحتی عنوان کردند، ۲۰ درصد دیگر هم گفته‌اند که اصلا انگیزه‌ای برای مسافرت ندارند.

دلایل دیگری برای نداشتن سفرهای سیاحتی شامل کار یا مطالعه بوده که حدودا ۱۶ درصد اینها را شامل می‌شد، اما ۱۳ درصد آنهایی که سفر نرفتند، گرفتاری‌های خانوادگی را عنوان کردند، اما در این میان مسائل مالی مهمترین دلایل آنها برای نداشتن سفر برای همه گروه های سنی بوده است. تنها در گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال موانع سلامتی بیشتر از همه عنوان شده است. 

* مشکلات مالی مهمترین مانع در کشورهای یونان، پرتغال و کرواسی

براساس آمارهای یورواستات نگرانی‌های مالی اگرچه مسائل مالی در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان مانع مهم و جدی برای نداشتن سفرهای سیاحتی مطرح شده، اما در این میان یونان، پرتغال و کرواسی بیشترین آمار را داشتند، به طوری که ۷۵ درصد یونانی‌ها، ۶۶ درصد پرتغالی‌ها و ۶۲ درصد کرواسی‌ها نداشتن توان مالی را عامل نداشتن سفرهای سیاحتی مطرح کردند. 

در این میان نداشتن علاقه و یا انگیزه برای سفر هم بیشتر در کشورهای سودان، اسلواکی و پرتغال، بلژیک، اتریش و فنلاند مطرح شده است. 

در جمهوری چک و آلمان هم مسئله بهداشتی بیشترین آمار را داشت. 

مسائل کاری و تعهدات مطالعاتی هم در کشورهای پرتغال، بلژیک، آلمان و اتریش بیشتر مطرح بوده است.

ارسال نظرات