مدیرعامل بنیاد برکت گفت:هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این است که امسال در نورآباد دلفان 600 فرصت شغلی پایدار براساس حمایت از کارآفرینان و مدل‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت، به‌ویژه براساس مدل‌های اقتصادی اجتماع‌محور «آسمان» و «آفتاب» ایجاد کند.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۶۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، در نشستی که اخیراً با حضور دکتر موسی خادمی استاندار لرستان، علی رستمیان نماینده‌ی مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات استانداری لرستان در دفتر مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، پیشنهاد تشکیل قرارگاه جهادی برای پیشرفت و توسعه‌ی پایدار در دلفان ارایه شد.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت:شهرستان دلفان منطقه‌ای با ظرفیت‌های مختلف و استعدادهای بالاست، اما با با بیکاری روبه‌رو است.

وی تأکید کرد: هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این است که امسال در نورآباد دلفان 600 فرصت شغلی پایدار براساس حمایت از کارآفرینان و مدل‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت، به‌ویژه براساس مدل‌های اقتصادی اجتماع‌محور «آسمان» و «آفتاب» ایجاد نماید، به خصوص مشاغلی که مبتنی بر ظرفیت‌های اقتصادی منطقه در دو بخش کشاورزی و دام‌پروری باشد.  

 جعفری در خصوص پیشنهاد تشکیل قرارگاه جهادی پیشرفت و توسعه‌ی پایدار منطقه‌ی دلفان نیز توضیح داد: استاندار لرستان در این قرارگاه می‌تواند به عنوان متولی و هماهنگ‌کننده‌ی اصلی ایفای نقش کند و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در پیشبرد اهداف این قرارگاه مشارکت کنند و این نهادها متناسب با مسئولیت، توان و ظرفیت‌های خود، کارها را پیش ببرند.  

وی افزود: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال 97 ایجاد 1400 فرصت شغلی پایدار را در استان لرستان به عنوان هدف برای خود تعیین کرده است که با توجه به فعالیت‌های سراسری و گسترده‌ی بنیاد برکت در این زمینه، این رقم در کل کشور به 30 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم خواهد رسید. 

مدیرعامل بنیاد برکت در این جلسه با تأکید بر تسریع در انجام فعالیت‌ها و اقدامات توانمندسازی اقتصادی اظهار داشت: باید بازتاب اثرات زودهنگام این فعالیت‌ها در زندگی مردم دیده شود تا خود آن‌ها نیز به همراهی و مشارکت در طرح‌ها راغب شوند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از کارآفرینانی که می‌توانند آورده داشته باشند و اشتغال ایجاد کنند نیز در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد. 

جعفری ادامه داد: در بنیاد برکت به عنوان مجری راهبردها و منویات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در کشور، حرکتی جهادی به‌طور مستمر و شبانه‌روز در حال انجام است.

وی یادآور شد: اگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با کار اقتصادی همراه نباشد مثمرثمر نخواهد بود و باید به توانمندسازی اجتماعی و اشتغال‌زایی توجه ویژه داشته باشیم. 

در این نشست، نماینده‌ی مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، استاندار لرستان و دیگر مسئولان حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و علاوه بر انجام اقدامات توانمندسازی اقتصادی، خواستار مشارکت و هم‌یاری هرچه بیش‌تر بنیاد برکت در کارهای عمرانی و زیربنایی مانند راه‌سازی و ساخت مسکن محرومان و روستایی در استان شدند. 

گفتنی است نورآباد دلفان پنجمین شهر محروم کشور است که علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دام‌پروری از معضل بیکاری رنج می‌برد.
این منطقه هم‌چنین 8 هزار عشایر کوچ‌رو دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات