سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان گفت: هم‌اکنون حدود ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان لرستان فعالیت می‌کنند
کد خبر: ۹۰۳۱۰۷۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد ابدالی‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، امروز شنبه، نهم تیرماه در جلسه هماهنگی دهه کرامت که در خرم‌آباد برگزار شد، دهه کرامت را فرصتی برای توسعه و گسترش فرهنگ و سیره ائمه معصومین(ع) در جامعه دانست و گفت: امسال برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی و خانواده برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین تلاش می‌شود از فرصت دهه کرامت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره گرفته شود.
ابدالی‌پور با برشمردن برخی برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بیان کرد: امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود کمااینکه در همه شهرستان‌های استان لرستان برنامه‌های شاخص با محوریت یک کانون فرهنگی و هنری مسجد برگزار می‎شود.
ابدالی‌پور ادامه داد: در شهرستان خرم‌آباد هم در محله‌های مختلف با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مراسم جشن‌های مردمی برگزار می‌شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، اضافه کرد: مهم‌ترین هدف برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان ترویج نشاط و شادی در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه است.
وی با اشاره به تقارن دهه کرامت و اوقات فراغت، گفت: برای ترویج و تقویت فرهنگ سبک زندگی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و نوجوان مراسم‌های ویژه همچون مسابقات فرهنگی و مراسم سخنرانی با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

 

ابدالی‌پور با بیان این‌که دهه کرامت فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و جذب جوانان و نوجوانان به فرهنگ دینی و مساجد است، افزود: کانون‌های مساجد با تربیت نیروهای مسجدی می‌تواند نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان جامعه، مقابله با توطئه‌های دشمنان و تقویت فرهنگ دینی داشته باشد.
ابدالی‌پور، اظهار کرد: در طول دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تلاش می‌شود، با برگزاری مسابقات، برنامه‌های فرهنگی، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ در جهت تقویت فرهنگ دینی و پاسخ‌گویی به شبهات اقدام شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، در رابطه با طرح غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، گفت: این طرح با اولویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌نام کرده‌اند، برگزار می‌شود.

ابدالی‌پورادامه داد: همه ساله طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، کشف استعداد‌ها و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد برگزار می‌شود.
وی افزود: گسترش و تعمیق ارزش‌های اسلامی، گسترش زمینه مشارکت جوانان در برنامه‌های فرهنگی و هنری، زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه‌های اجتماعی و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان را از دیگر اهداف برگزاری کلاس های اوقات فراغت کانون‌های مساجد است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان لرستان، گفت: قرآن و احکام، برنامه‌های فرهنگی و هنری اولویت کلاس های طرح اوقات فراغت مساجد بوده و مابقی کلاس‌ها متناسب با امکانات کانون و نیازهای منطقه برگزار خواهد شد.
ابدالی‌پور با بیان این‌که هم‌اکنون حدود ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان لرستان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: تفاهم نامه اوقات فراغت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه اوقات فراغت با کانون های مجری این طرح منعقد می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات