خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با حضور در حوزه و بازدید از بخش های مختلف آن، در نشست صمیمی با بسیجیان این حوزه با اشاره اجمالی به گذشته بسیج، گفت: بسیج دارای پیشنیه و گذشته درخشانی است که تربیت یافتگان آن با نمره بالا از آزمون های مختلف سربلند بیرون آمدند.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۰۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم افزود: بسیجیان از شکل گیری این مکتب در همه زمان ها در برابر دشمن و توطئه های آن ها ایستادند و سرافرازی آفریدند و در تاریخ روسفید شدند که نمونه آن دهه نخست انقلاب است که بسیجیان همزمان هم در جبهه های نبرد با دشمن مبارزه می کردند و هم در شهرها در برابر منافقان که قصد براندازی نظام را داشتند، ایستاندند.

وی ادامه داد: دشمن از آغاز انقلاب با همه توان تلاش کرد در مقابل انقلاب و نظام بایستد و کشورمان را تسخیر کند ولی بسیجیان با فرهنگ و روحیه بسیجی و با عشق و ایمان نگذاشتند موفق شود بنابراین بسیجیان و جوانان امروز باید افتخار کنند که پا جا پای چه افرادی می گذارند، افرادی که مسیر روشنی را برای آن ها ترسیم کرده اند.

سردار خرم خاطرنشان کرد: تنها نیرویی که برای اعتلای ارزش های دینی و آرمان های امام راحل و شهدا حرکت می کند بسیج است و به خاطر همین منزلت و جایگاه است که امام راحل فرمودند؛ «از خدا می خواهم مرا با بسیجیانم محشور کند»، جمله ای که سری در آن نهفته است و جوانان باید به آن واقف باشند.

وی اضافه کرد: صفحات زرین تاریخ انقلاب مملو از خاطرات و مخاطرات بسیجیان است، خاطراتی که با جان خریدن خطرات در برهه های مختلف آن را در تاریخ ثبت کردند و هریک امروز برای پاسداست ارزش ها و ارمان های انقلاب درسی است.

سردار خرم در ادامه سخنان خود از بسیجیان به عنوان سنگربانان ارزش ها نام برد و اظهارداشت: بسیجیان جوان امروز باید قدر مجاهدت های بسیجیان پیشکسوت را بدانند چراکه امروز اگر امریکا و ابرقدرت ها توان جنگ با ایران را ندارند و وارد جنگ با ایران نمی شوند به برکت مجاهدت و ایستادگی آن هاست و می دانند که آزموده را آزمودن خطاست.

گذشته بسیج؛ درخشان و پرمخاطره/ جنگ امروز؛ جنگ اراده ها/ مساجد محور حل مشکلات مردم باشد

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه جوانان بسیجی امروز باید مواظب ترفندهای دشمن باشند، یادآور شد: تلاش دشمن امروز تطهیر چهره افرادی است که روزگاری با خیانت ها و جنایت های خود رو در روی مردم در صف دشمن ایستادند، منافقانی که با شقی ترین حالات جوانان را می کشتند و اخبار و اطلاعات را به دشمن می دادند و امروز دشمن می خواهد چهره آن ها را تطهیر کند که بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب باید مواظب باشیم جای جلاد و شهید عوض نشود.

عابدین خرم با بیان اینکه امروز با شکست دشمنان در جنگ سخت، در معرض جنگ فرهنگی، فکری و معرفتی هستیم، اظهار کرد: دشمن با این نوع جنگ که جنگ اراده هاست تلاش می کند بر خانه ها نفوذ و و با تحمیل اراده و خواسته خود آن ها را از درون استحاله و متلاشی کند که اگر در برابر آن قد خم کنیم به هدفش می رسد.

این فرمانده بسیجی فشار اقتصادی، ترویج فرهنگ های مبتذل و ... را از اهرم های دشمن برای مقابله با نظام عنوان و بیان داشت: اگر امروز در برابر این نوع جنگ و فشارها قد خم کنیم دشمن جاپایی برای خود پیدا خواهد کرد بنابراین باید با تشخیص به موقع و حضور موثر در برابرش استوار بایستیم تا نتواند کاری از پیش ببرد.

سردار خرم با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، بیکاری و مطالبات آن ها از دولت، تصریح کرد: مسئولان باید با مدیریت درست نگذارند دشمن وارد میدان شود و برای مقابله با این اهداف دشمن، باید همه ما آمادگی و حساسیت لازم را داشته باشیم چراکه نگاه عادی به جنگ خطاست و دشمن را جری تر می کند.

وی ادامه داد: جای تاسف اینجاست که ما با چنین جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن عادی برخورد می کنیم در حالی که باید نسبت به تناسب تهدیدها پادزهری پیش بینی و پاتک بزنیم نه اینکه همچنان غرق در زندگی اشرافی گری خود باشیم.

سردار خرم یادآوری کرد: اگر امروز هم با همان روحیه ایثار و اخلاص دوران دفاع مقدس و با همان انگیزه الهی با دشمن بجنگیم قطعا دشمن امروز هم در این عرصه ها مایوس خواهد شد چراکه وعده حق تخلف ناپذیر است.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت مساجد و حضور جوانان در آن نیز پرداخت و گفت: بسیج و مساجد باید در محلات، محور و حلال مشکلات مردم باشد که جدایی مردم از مساجد به خصوص جوانان نیز از ترفندهای دشمن برای رسیدن به اهدافش است چراکه مساجد محل اتحاد مردم است.

عابدین خرم با تاکید به اینکه جدایی مردم از مساجد خطر است و باید از آن جلوگیری کرد، افزود: باید بسیجیان مشکلات مردم محلات و آسیب های آن را احصا و برای حل آن ها تلاش کنند تا بتوانیم شاهد سلامت جامعه باشیم.

عصر روز گذشته فرمانده سپاه عاشورا از حوزه امام محمدباقر(ع) سپاه امامت تبریز بازدید و پس از آن در نشستی صمیمی به گفتگو با بسیجیان این حوزه پرداخت.

ارسال نظرات