گرامیداشت علامه دشتی مفسر و مترجم شهیر نهج البلاغه در محمودآباد برگزار شد

سالگرد ارتحال عالم ربانی و مفسر و مترجم شهیر نهج البلاغه استاد علامه محمد دشتی و یادواره شهدای روستای آزادمون و تجکنار محمودآباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۱۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در این مراسم که در مسجد صاحب الزمان روستای آزادمون با جضور مردم ومسئولان استانی و کشوری برگزارشد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومن از جامعه وعاظ و خطبای کشوری گفت: شیخ محمد دشتی (متوفی 1380 ش) از عالمان بزرگ معاصر است که بیشتر با آثار خویش در زمینه نهج البلاغه و به ویژه ترجمه نهج البلاغه و معجم نهج البلاغه معروف و مشهور است.
وی گفت استاد مرحوم دشتي، با تأسي به مولاي خود اميرمؤمنان امام علی علیه السلام ساده زيستي را سرلوحه زندگي خويش قرار داده بود. و از كارهاي تشريفاتي دوري مي جست.
وی در پایان گفت استاد مرحوم دشتی بسيار پرتلاش و فعال بود، پشتكار زيادي داشت. در تحقيقات خود طوري با اشتياق و پرحرارت كار مي كرد كه همه مي انديشيدند كه ايشان صد سال زنده خواهد بود بسيار به عبادت اهميت مي داد و آن چه را از ائمه علیهم السلام و كلمات گوهربارشان آموخته بود، بكار مي بست. در عبادت خويش چنان ضجه مي زد كه هر وقت اطرافيان او را با چنان حالي مي ديدند، فكر مي كردند لحظه اي بيش زنده نمي ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار