معاون اجرایی سپاه کربلا:

طرح زیارت ارزان "راهیان نور کربلا" در استان اجرایی می شود

مجیدی: سپاه کربلای مازندران با همت مسئولین اردویی و گردشگری به منظور برقراری زیارت ائمه (ع) برای همه عاشقانی که مقدور به تامین هزینه های سنگین این امر نیستند، در صدد ایجاد راه حل برآمد که نهایتا با همکاری سازمان حج و زیارت و امضای تفاهم نامه ای "طرح زیارت ارزان" در قالب «راهیان نور کربلا » پایه ریزی و به مرحله اجرا در آمد.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۲۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی در گفتگو با بسیج ضمن گرامی داشت یاد و خاطر رزمندگان حماسه آفرین عملیات آزادسازی شهر مهران، از مهمترین آرزوهای مومنین ایران اسلامی و رزمندگان دوران 8 ساله دفاع مقدس را زیارت کربلا و عتبات عالیات در عراق دانست.

 معاون اجرایی سپاه کربلا با اشاره به وجود جنگ و خونریزی، قتل و غارت، تهدیدهای روز افزون، تحریم و تنگناهای همه جانیه از سوی اکثر کشورهای جهان طی سالهای آغازین انقلاب اسلامی ایران و جنگ 8 ساله،  تحقق آرزوی رزمندگان را به سبب مقاومت و ایستادگی در راه خدا و اهل بیت(ع)  دانست و بازگشایی تمام درها به ویژه زیارت امام حسین(ع) و معصومین(ع) در عراق را ثمره همین مهم خواند.

سرهنگ پاسدار مجیدی افزود: گرچه  علی الظاهر، درهای زیارتی برای مومنان  وعاشقان  زیارت ائمه معصومین(ع) باز است، اما وجود تنگناهای اقتصادی عملا زیارت ائمه معصومین و اماکن مقدس در کشورهای اسلامی از جمله عراق و عربستان را دشوار کرده است.

وی یادآور شد: سپاه کربلای مازندران با همت مسئولین اردویی و گردشگری به منظوربرقراری زیارت ائمه (ع) برای همه عاشقانی که مقدور به تامین هزینه های سنگین این امر نیستند در صدد ایجاد راه حل برآمد که نهایتا با همکاری سازمان حج و زیارت و امضای تفاهم نامه ای "طرح زیارت ارزان" در قالب «راهیان نور کربلا » پایه ریزی و به مرحله اجرا در آمد.

معاون اجرایی سپاه کربلا بیان کرد: زائران در این طرح می توانند با حداقل قیمت که حدود 890 هزار تومان است توفیق  زیارت  کربلا و عتبات عالیات در عراق را به دست آورند.

وی یادآور شد: طی روزهای اخر خرداد 3 کاروان از زائران کربلا در قالب راهیان نور کربلا  با طرح ارزان قیمت از مازندران به اماکن مقدس عراق، عازم شده و برگشتند و 4 کاروان دیگر آماده  اعزام هستند.

سرهنگ مجیدی درباره اقدامات سپاه کربلا در این طرح گفت: اردویی سپاه کربلا در این سفر زیارتی با در اختیار نهادن اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر  و ارائه خدمات اعم از تامین مکان استراحت و پذیرایی یک روز از روزهای سفر و همچنین زیارت شهدای گمنام در هفت تپه فعالیت فرهنگی موثری  در ترویج مبانی اسلامی به عمل می آورد.

 معاون اجرایی سپاه کربلا هدف از اجرای طرح ارزان قیمت در راهیان نور کربلا را حذف واسطه و حمایت از مشتاقان زیارت عتبات عالیاتی دانست که کم درآمد بوده یا  بضاعت مالی ناچیزی دارند .

وی اشاره کرد: با توجه به نوسانات ارزی و وجود قیمت های کاذب، برخی افراد برای سودجویی حتی برای کاروانهای زیارتی کیسه دوختند که در شرایط فعلی فشار زیادی بر مردم  و مستضعفین عاشق زیارت وارد می شد، لذابه منظور کمک به این قشر سپاه و حج و زیارت در صدد ارائه طرحی بر آمد که پس از مصوبات آن مقرر گردید با همکاری سپاه و بسیج علاقمندان به زیارت، از اقصی نقاط روستایی و شهری مازندران به دفاتر زیارتی معرفی و اعزام شوند.

 سرهنگ مجیدی افزود: در اجرای این طرح شان و منزلت زائران دوچندان حفظ شده و اینکه تصور شود چون نام طرح زیارت ارزان بوده شانیت زائران مورد سوال قرار می گیرد اصلا اشتباه و غلط است لذا همه  مقررات، امکانات و تمهیدات سفر کاروانهای زیارتی برای این عزیزان اجرا می شود لکن، با ورود سپاه دست واسطه های سود جو قطع شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها