سید ساجد یعقوبی
رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل گفت: مهرماه سال‌جاری میزبان مسابقات تیمی و انفرادی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در استان اردبیل خواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۵۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

اردبیل میزبان مسابقات زورخانه‌ای کشور خواهد بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد شهباز علیزاده شامگاه دیروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی که در زورخانه علی‌بن‌ ابیطالب (ع) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مهرماه سال‌جاری میزبان مسابقات تیمی و انفرادی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در استان اردبیل خواهیم بود که هدف از این میزبانی توسعه ورزش زورخانه‌ای و باستانی در سطح استان است.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها برای اولین بار در استان اردبیل برگزار خواهد شد افزود: این برای نخستین بار در تاریخ ورزش زورخانه‌ای در استان اردبیل است که میزبان مسابقات قهرمانی کشوری شده‌ایم و امیدوار هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این رقابت‌ها استفاده بهینه را داشته باشیم.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح کشور مظلوم واقع‌شده است که صداوسیما و رسانه‌های مکتوب در این بخش عملکرد مطلوبی برای شناساندن این رشته ورزشی در بین خانواده‌ها ندارند که این هم یکی از مشکلات ورزش زورخانه‌ای است.

شهباز علیزاده با اذعان به نوسازی و تجهیز زورخانه‌ها در استان اردبیل تأکید کرد: با هدف توسعه این رشته ورزشی در سطح استان اردبیل تمامی تجهیزات زورخانه‌ها نوسازی شده است تا ورزشکاران این رشته از مکان و وسایل مناسب استفاده کنند.

وی گفت: تمامی سازمان‌ها باید در راستای ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه در بین مردم به ما کمک‌رسانی کنند تا نسل‌های جدید را با این رشته ورزشی آشنا کنیم.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل اضافه کرد: برنامه‌هایی برای رونق رشته ورزشی زورخانه ای در تمامی بخش‌ها تدوین شده است که با همکاری اداره ورزش و جوانان شاهد اجرای خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار