استاندار آذربایجان شرقی:

پاسداست منزلت شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است

استاندار آذربایجان شرقی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح سامان‌دهی مزار شهدای شنب‌غازان تبریز، با بیان اینکه مزار شهدا محل زیارت عاشقان در طول تاریخ است، گفت: شهیدان مایه افتخار و عزت ملت ایران هستند و پاسداشت مقام و منزلت آن ها وظیفه همه آحاد جامعه است.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۸۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش اظهار داشت: حضور بر سر مزار شهیدان و گرامی داشتن یاد و خاطره آنان وظیفه همه افراد جامعه به‌ویژه مسئولان است، چرا که امنیت و آرامش امروز ما مدیون خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها، قربانیان جنگ را به‌عنوان قهرمانان ملی می‌شناسند و به احترام آنها موزه یا یادمان‌های خاصی می‌سازند، افزود: این موضوع در جامعه اسلامی ما که از نظر آموزه‌های دینی، فرهنگ ایثار و شهادت در آن جاری است اهمیت مضاعفی دارد و باید مقام و منزلت شهدا به طور کامل حفظ شود.

خدابخش همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مشکلات آنان را کمترین وظیفه مسئولان در قبال شهدا دانست و گفت: شهیدان مایه عزت و افتخار ملت ایران هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با ابزار خرسندی از حضور در جمع مردم محله شنب‌غازان تبریز، اظهار داشت: این محله از لحاظ آسیب‌های اجتماعی در وضعیت سفید قرار دارد که نشان از تربیت صحیح خانواده‌هاست.

وی افزود: آثار حضور علما و تربیت صحیح خانواده‌ها را می توان در تقدیم ۴۹ شهید در این محله مشاهده کرد.

شهردار تبریز هم در این مراسم از سامان‌دهی گلزار شهدای آرامستان‌های سطح تبریز خبر داد و گفت: این اقدام کمترین کاری است که می‌توانیم در حق شهدا انجام دهیم.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه ۱۶ آرامستان در سطح تبریز وجود دارد، ادامه داد: طرح سامان‌دهی آرامستان‌ها با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد تومان در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته که در این میان پروژه عظیم فاز دوم وادی رحمت در اولویت کاری قرار گرفته است.

  طرح سامان‌دهی مزار شهدای شنب‌غازان تبریز با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان آغاز شده و تا چهار ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار