رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

برگزاری اولین رویداد کسب و کار در بخش های کشاورزی و منابع طبیعی در زاهدان

رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اولین رویداد شتاب تخصصی ایده های فن آورانه و نوین در حوزه کسب کارهای بخش کشاورزی ،منابع طبیعی و صنایع وگیاهان داروی در استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۱۸۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

منصور فاضلی رستمی، رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبر نگار بسیج در زاهدان گفت: رویداد شتاب به عنوان یکی از رویداد‌های مهم در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود که علاقه‌مندان در حوزه‌های کار آفرینی ابتدا در این رویداد‌ها ثبت نام و در مرحله دوم ایده‌ها مطرح  و در مرحله سوم ایده‌ها رای گیری می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که ۱۴۸ نفر در رویداد شتاب کار آفرینی استان ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۱۰۴ نفر فارغ التحصیل رشته کشاورزی، ۱۰ نفر مدیران واحد‌های شهرستانی، ۳۰ نفر دانشجو و ۴ نفر دانش آموز بوده اند.

فاضلی رستمی بیان کرد: اولین رویداد شتاب کار آفرینی و کسب وکار در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی  و گیاهان دارویی به مدت ۳ روز با حضور بیش از ۱۵۰ ایده پرداز در زاهدان بر گزار شده است.

رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این همایش تعداد ۴۲ ایده ارائه که ۱۰ ایده به عنوان ایده‌های برتر معرفی که ۲ ایده ادقام شد، این ایده‌ها زیر نظر اساتید مجرب که از تهران حضور دارند رشد و پرورش داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تعداد ۸ نفر مربی، ۱ نفر تسهیل گر، ۱۵ تیم اجرایی در قالب ۶ کارگاه در راستای ایده‌های برتر تشکیل شد، که ۳ تیم منتجب لوح و هدایایی دریافت کردند.

فاضلی با بیان این مطلب که ۸ ایده برتر جهت راهنمایی‌های بیشتر و بهتر به پارک علم و فن آوری استان معرفی شده اند اظهارداشت: هدف از بر گزاری این همایش آموختن کسب و کار به ایده پردازان و ایجاد فرصت اشتغال برای آن‌ها بوده است.

وی افزود: پرداختن به ایده‌های کارآفرینان در بخش کشاورزی به دلیل ظرفیت‌های این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان جهاد کشاورزی استان در پایان با اشاره به این مطلب که نخبگان با شناخت ایده‌های کسب و کار کشاورزی و منابع طبیعی به کارآفرینی و ایجاد کسب و کار‌های نو بپردازند خاطر نشان کرد: ارائه آموزش‌ها لازم بر مبنای ایده‌های کسب و کار که جامعه را بسوی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی حرکت دهد یک ضرورت  است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار