خبرهای داغ:

فرزندان مددجویی که صاحب سه مغازه و یک کارگاه قلم‌زنی شدند

مجتبی و افسانه دو فرزند مددجو تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مهدی‌شهر علیرغم سن کمشان، با فراگیری هنر قلم‌زنی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد اکنون یک کارگاه و سه مغازه برای فروش هنر دستشان در اختیاردارند.
کد خبر: ۹۰۳۱۲۳۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مجتبی و افسانه از غم از دست دادن پدرشان در دوران کودکی خود گفتند: در این سال‌ها تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مهدی‌شهر قرار گرفتیم.

مجتبی در ادامه با اشاره به اینکه من و خواهرم در طرح اکرام ایتام کمیته امداد ماهانه حمایت می‌شدیم افزود: اما مخارج زندگی و نداشتن پدر برای تأمین نیازهای ضروری برایمان سخت بود.

وی با اشاره به اینکه من از سن ۱۴ سالگی اولین کارگاه بافت جاجیم را در خانه راه‌اندازی کردم یادآور شد: با توجه به علاقه‌ای که به صنایع‌دستی داشتم یک دوره آموزشی قلم‌زنی را نزد یکی از به نام‌ترین افراد با همکاری کمیته امداد فراگرفتم.

مجتبی از درخواست و تقاضای دریافت مجوز برای راه‌اندازی کارگاه قلم‌زنی در سن ۱۶ سالگی خود خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سن قانونی ۱۸ سال است، برای گرفتن مجوز دچار مشکلاتی شدیم.

وی از دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی اشتغال‌زایی کمیته امداد شهرستان مهدی‌شهر در سال ۹۶ اشاره کرد گفت: با دریافت مشاوره شغلی اولین کارگاه و مغازه قلم‌زنی را در نیمه دوم سال گذشته در شهرستان مهدی‌شهر راه‌اندازی کردم.

این جوانان  کارآفربن عرصه هنر افزایش بازار فروش به دلیل کیفیت مطلوب کار با هنر و قلمی که بر ذهن و دستش چیره شده و در قلبش نقش بسته بود اشاره کرد و گفت: چند ماه بعد از راه‌اندازی مغازه و به دلیل فروش بالا، دو مغازه دیگر  در شهرستان مهدی‌شهر اجاره کردیم.

 

مجتبی، کارآفرین شهرستان مهدی‌شهر که مدتی به‌عنوان حرفه آموز نزدیکی از استادکاران هنر قلم‌زنی آموخته بود یادآور شد: در حال حاضر آموزش قلم‌زنی به چندتن از  علاقه‌مند عرصه صنایع‌دستی را بر عهده‌دارم.

این دو فرزند کارآفرین که دو فرصت شغلی مستقیم و چهار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند، ماهانه بیش از سه میلیون تومان درآمد دارند.

کارآفرینان عرصه هنر که اکنون علاوه بر کار قلم‌زنی بر روی ظرف مسی و فلزی کار قاب کاری، پرداخت ظروف مسی و شیشه‌کاری را انجام می‌دهند، هم‌اکنون ۹۰ میلیون تومان سرمایه‌دارند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار