مدیر جهاد کشاورزی دهگلان خبر داد

اختصاص بیش از ۴ هزار هکتار اراضی دهگلان به کشت سیب زمینی/پیش بینی ۱۵۰ هزارتن سیب زمینی در مزراع شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: در سال جاری زراعی بیس از ۴ هزار تن سیب زمینی در مزراع این شهرستان کشت می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۲۳۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
سید حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به فصل کشت محصول سیب زمینی اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع این شهرستان توسط کشاورزان زیر کشت این محصول می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به بارندگی باران و تاخیر در کشت سیب زمینی در شهرستان کشاورزان سیب زمینی کار خواست برای اینکه با سرمای زود هنگام پاییزه مواجه نشونددر فرصت کم باقی مانده نسبت به کشت سیب زمینی در مزارع آبی خود اقدام کنند.

وی در ادامه ضمن هشدار به عدم استفاده کشاورزان از کود غیر بهداشتی مرغی گفت: وجود بیماری‌های قارچی در مزارع سیب زمینی ناشی از بذر ناسالم غیراستاندارد است و با توجه به نقش مهم بذر سالم و ضدعفونی شده در افزایش عملکرد توصیه می‌شود تا کشاورزان حتماً از بذور سالم و گواهی شده استفاده کنند.


مدیر جهاد کشاورزی دهگلان ضمن در خواست از کشاورزان سیب زمینی جهت مصرف درمدیریت آب گفت: با هدف استفاده بهینه از نزولات آسمانی و صرفه جویی آب در مزارع کشاورزی چند هکتار کشت سیب زمینی انتظاری در شهرستان کشت شده است.


مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که حدود ۱۵۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان دهگلان برداشت شود گفت: زمان کشت سیب زمینی از خرداد شروع شده و تا آخر خرداد ماه ادامه دارد و از اول مهر ماه الی ۱۵ آبانماه زمان برداشت این محصول است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات