وزیر جهاد کشاورزی گفت: بانک‌ها و خزانه دولت در پرداختی‌های مطالبات گندم‌کاران تعلل دارد.
کد خبر: ۹۰۳۱۲۶۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز یکشنبه (10 تیر 97) در جریان سؤال قرجه طیار نماینده گنبد کاووس مبنی بر علت نبود سیاست‌های مشخص و تعریف شده در بخش کشاورزی و روزمرگی در مجموعه مدیریت کشاورزی اظهار داشت: قبول داریم که مشکلات کشاورزان بسیار زیاد است و کشاورزان در حوزه خود گرفتاری‌های بسیاری دارند. 

وی افزود: درباره سؤال مربوط به نبود سیاست‌های مشخص باید بگویم در وزارت جهاد کشاورزی ما سیاست‌هایمان را هم در برنامه‌ای که به مجلس ارائه شده، مشخص کردیم و همچنین بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های ما کاملاً معین و مشخص است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: این سیاست‌های مشخص شده عمدتاً در بخش صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری است. 

حجتی همچنین یادآور شد: جدا از هر نوع بخشی، در چند سال گذشته در بحث آب و خاک ما یک دوران طلایی داشتیم و با روش‌های مختلف و حمایت‌های لازم ما به این دوران دست یافتیم.

وزیر جهاد کشاورزی بر همین اساس اضافه کرد: قبلاً ما روی آب سرمایه‌گذاری کرده بودیم و طی چند سال گذشته هم در ارتباط با سیستم‌های مختلف از جمله سیستم‌های نوین آبیاری گام اساسی برداشته شد و با کمک دولت، مجلس و فرامین رهبری شاهد اقدامات اساسی در این حوزه بودیم. 

وی با اشاره به افزایش راندمان آبی از 39 به 44 درصد عنوان کرد: درست است که در افزایش راندمان آب خیلی کار داریم اما وضعیتی که طی 4، 5 سال اخیر در حوزه‌های مختلف به ویژه افزایش 5 درصدی راندمان آب مهم و اساسی بوده است.

حجتی در خصوص سؤال فرج طیار مبنی بر پرداخت مطالبات گندم‌کاران گفت: از اسفند ماه هر سال ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: متأسفانه امروز ما یارانه به نان می‌دهیم و فرض می‌کنند یارانه به گندم داده می‌شود ما یارانه به گندم‌کاران نمی‌دهیم.

وی همچنین در خصوص سیستم پرداختی گندم‌کاران گفت: این موضوع از طریق بانک‌ها و ردیف‌های بودجه هر چه منابع وجود دارد ما به روز این را در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم البته که بانک‌ها و خزانه دولت در پرداختی‌ها تعلل دارند. 

حجتی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در موضوع ماده 56 اختلافات زیادی وجود دارد که موضوع 16 هزار هکتار گندم و پرداختی آنها در کمیسیون ماده واحده با همکاری دستگاه قضایی تا حدی حل شده است. 

ارسال نظرات