اولین نشست«شب های زاهدان» برگزار شد

اولین نشست،از سلسله نشست های، شب های زاهدان با موضوع «ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی»با حضور جمعی از فرهیختگان و صاحبنظران، در شهرداری منطقه 2 زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۲۶۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، اولین نشست، از سلسله نشست‌های شب‌های زاهدان با موضوع«ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی» با حضور جمعی از فرهیختگان و صاحبنظران، در منطقه ۲ زاهدان برگزار شد.
 
سعید محمد زهی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ضمن خیرمقدم خدمت میهمانان و ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری سلسله نشست‌های، شب‌های زاهدان گفت: فرهنگ مایه اصلی هویت ملت‌ها و زیربنای توسعه است، و ایجاد گفتمان در محیط شهری و استفاده از نظرات صاحبان اندیشه می‌تواند در توسعه فرهنگ مشارکت پذیری مهم باشد.

وی افزود: زاهدان نیاز به توسعه فرهنگی دارد و باید از یک جایی شروع می‌کردیم و همه شهروندان را در توسعه، خصوصا فرهنگی دخیل می‌نمودیم، زیرا برای فرهنگ سازی نیاز به مشارکت تمامی اقشار شهروندان می‌باشد.
 
محمد زهی بیان کرد:  در این سلسله نشست‌ها بر اساس موضوعات از نخبگان مختلف دعوت شده که  پنج هدف اساسی را برقراری ارتباط با گروه‌های مرجع جامعه در جهت ایجاد سرمایه اجتماع، استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان جامعه برای توسعه فرهنگی و اجتماعی، جمع آوری پیشنهادات و آسیب شناسی مسایل و برنامه ریزی بر اساس آن در سازمان و شهرداری، جمع بندی نظرات و چاپ آن بصورت کتاب برای استفاده مدیران و عموم شهروندان، ایجاد فضای تعامل و گفتگوی صمیمی بین نخبگان با نخبگان و نخبگان با مدیران شهری را دنبال خواهیم کرد.
 
قاسم سیاسر، مدیر کتابخانه و اسناد ملی استان سیستان و بلوچستان هم در این نشست  به تاریخ پیدایش شهر زاهدان و شکل گیری هویت آن اشاره کرد و گفت: وجود خرده فرهنگ‌های زیاد در زاهدان می‌تواند فرصتی خوب برای تقویت تفاهم و مشارکت پذیری شهروندان باشد.

دکتر عزیزالله رودینی، عضو هیات علمی دانشگاه نیز با اشاره به بحث مشارکت اجتماعی گفت: شهرداری نقش مهمی در مباحث اجتماعی دارد و لازمه رسیدن به مسئولیت اجتماعی، آموزش صحیح و احیای خرده فرهنگ‌ها می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار