سید ساجد یعقوبی
دبیر ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) در گفتگو با «بسیج»،
دبیر ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل: از اعزام 3 هزار نفر از بسیجیان پایگاه های مقاومت و بسیج محلات به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور در تابستان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۰۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

3 هزار نفر از استان اردبیل به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام می شوند

سرهنگ پاسدار صالح زارعی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج از اردبیل اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات امام خامنه ای مبنی بر حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان ها به منظور یادآوری رشادت ها و از جانگذشتگی شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و بهره مندی از گنجینه و معدن طلای این دوران با ارزش امسال نیز اردوهای راهیان نور از بیست و نهم اردیبهشت ماه با حضور زائران و مشتاقان در مناطق عملیاتی بازی دراز در استان کرمانشاه شروع شده است.

زارعی هدف از اعزام به مناطق علملیاتی را آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت های شهدا و رزمندگان عنوان کرد و گفت: انتقال فرهنگ ایثار مقاومت شهادت و جهاد به نسل های آتی انقلاب اسلامی یکی از ضروریات در کشور است و این برنامه از اهداف اصلی راهیان نور استان اردبیل می باشد.

دبیر ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) افزود: اردوهای راهیان نور به حول و قوه الهی با حضور بسیجیان پایگاه مقاومت و بسیج محلات از ۳۱ تیرماه با حضور زائرین در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود امسال تعداد ۳ هزار نفر از علاقه‌مندان و مشتاقان از یادمان ها و زیارتگاههای شمال غرب کشور بازدید به عمل آورند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور استان اردبیل تصریح کرد: امسال تلاش شده است در مقایسه با سال های پیش از نظر محتوا و کیفیت اقدامات مؤثری برای اثربخشی این عملیات عظیم فرهنگی صورت گیرد.

وی گفت: در طول دو روز سفر معنوی، زائرین از یادمان‌های شهیدان باکری در شهر ارومیه و یادمان مسیح کردستان شهید بروجردی در سه راهی مهاباد و محمد یار و همچنین یادمان شهدای گمنام در تمرچین شهرستان پیرانشهر بازدید خواهند نمود.

دبیر ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به برنامه های ویژه این اردوها اضافه کرد: از ویژه برنامه‌های این اردو شرکت زائرین در نمایش فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت می باشد که در این نمایش تلاش شده است که به صورت میدانی گوشه هایی از رشادت های رزمندگان شهدای لشکر عاشورا و رشادت های این لشکر در طول هشت سال دفاع مقدس و جنایات اشرار و منافقین کوردل و رژیم غاصب به روی مردمان و ساکنان مناطق مرزنشین و بمباران شیمیایی مردم سردشت و گوشه هایی از جنایات داعش و رشادت های شهدای مدافع حرم برای زائرین به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: این نمایش پیوند نهضت عاشورا و حماسه امام خمینی (ره) است چراکه انقلاب اسلامی ایران با ادبیات و فرهنگ عاشورایی پایه گذاری شده است و این نمایش نشان می دهد که هم اکنون با حضور در جبهه های نبرد علیه دشمنان راه و یاد شهدای کربلا شهدای هشت سال دفاع مقدس ادامه دارد.

همچنین وی خبر داد: ثبت نام اردوهای راهیان نور در پایگاه مقاومت و بسیج محلات شروع شده و عزیزانی که شوق حضور در این سرزمین نور را دارند با مراجعه به این پایگاه ها و بسیج محلات نسبت به ثبت نام در این اردوها اقدام نمایند.

گفتگو: سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات