رئیس حوزه هنری استان البرز :

حضور ۴۸ کشور در جشنواره حقوق بشر آمریکایی

رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: ۴۸ کشور دنیا در سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی شرکت کردند که اغلب آثار ارسالی آن‌ها در گرایش‌های کاریکاتور، پوستر و اینفوگرافیک بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۱۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان البرز اظهار کرد: فراخوان سومین دوره جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در دی‌ماه سال گذشته منتشر شد و اختتامیه این جشنواره در ۱۲ تیرماه ۹۷ برگزار و طی مراسمی از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

حضور ۴۸ کشور در جشنواره حقوق بشر آمریکایی


وی افزود: فراخوان این جشنواره در چندین گرایش مختلف اعلام شد که شامل بخش‌های مختلفی ازجمله گرافیک که خود شامل موشن گرافیک، اینفوگرافیک، کاریکاتور است؛ بخش علمی از بخش‌های دیگر این جشنواره است که شامل مقالات علمی- پژوهشی و کتاب‌هایی که در حوزه حقوق بشر آمریکایی نوشته یا ترجمه‌شده است.


رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به اینکه در بخش ادبی و رسانه‌ای دو بخش جدید به فراخوان جشنواره اضافه شد، تصریح کرد: بخش ادبی شامل شعر هجو و داستان کوتاه و بخش رسانه‌ای نیز شامل گرایش‌هایی مثل برنامه‌های موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، کلیپ، نماهنگ و صفحات مجازی است.


آجرلو استقبال از جشنواره را در استان‌های مختلف کشور عالی دانست و گفت: هرسال که از عمر این جشنواره می‌گذرد، هنرمندان و اندیشمندان بیشتری در داخل و خارج کشور با این جشنواره آشنا می‌شوند و استقبال بیشتری می‌کنند که امسال نیز در بخش‌های هنری، علمی و رسانه‌ای استقبال بسیار خوبی داشتیم و هنرمندان مختلفی از همه استان‌های کشور شرکت کردند.


وی اضافه کرد: در بخش بین‌الملل از ۴۸ کشور دنیا شرکت‌کننده داشتیم که اغلب آثار ارسالی آن‌ها در گرایش‌های کاریکاتور، پوستر و اینفوگرافیک بوده است.


این مسئول با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره حقوق بشر آمریکایی در حوزه هنری استان البرز مستقر است تصریح کرد: حوزه هنری استان البرز آمادگی کامل داشته و دبیرخانه به لحاظ فنی، فیزیکی و مجازی مجهز است و نیروهای اجرایی و هنری متخصص نیز در دبیرخانه مستقر هستند لذا استان ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح بین‌المللی دارد.


آجرلو گفت: در هر گرایش هنری از سه اثر اول، تجلیل می‌شود و علاوه بر سه اثر برگزیده اول؛ از چند اثر برتر و از آثاری که به بخش نمایشگاه جشنواره راه پیدا کردند نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم جشنواره حقوق بشر آمریکایی را به یک نشان بین‌المللی تبدیل کنیم تا از این طریق بتوانیم موارد نقض حقوق بشر ایالات‌متحده را با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری به تمام مردم دنیا نشان دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار