خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به اینکه قیمت واردات نهاده‌های دامی توسط دولت براساس دلار ۳۸۰۰ تومانی است، قیمت تخم مرغ افزایش پیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۶۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
تخم مرغ در قم گران نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا طلایی با اشاره به قیمت گوشت در استان قم اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته شاهد افزایش قیمت گوشت در استان بودیم، به همین دلیل واردات گوشت از برخی کشور‌ها به استان قم آغاز شد.

وی ادامه داد: هم اکنون قاچاق دام کشور به صورت گسترده به تعدادی از کشور‌های عربی صورت می‌گیرد و برخی از گونه‌های دام در این کشور‌ها مورد استقبال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: همچنین به دلیل کاهش بارندگی، وضعیت مراتع برای چرای دام‌ها مناسب نیست و به این دلیل نرخ علوفه و به تبع آن نرخ گوشت بالا رفت.

طلایی با اشاره به وضعیت قیمت تخم مرغ در استان قم اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان واردات تخم مرغ به کشور قطع شده و قیمت تخم مرغ در استان رو به کاهش است، با توجه به اینکه قیمت واردات نهاده‌های دامی توسط دولت براساس دلار ۳۸۰۰ تومانی است، قیمت تخم مرغ افزایش پیدا نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مواد لبنیاتی قانونی نیست، چون هنوز قیمت خرید شیر توسط دولت افزایش نداشته است، البته کارخانه‌های استان قم در زمینه مواد لبنیاتی حداقل افزایش قیمت را داشتند.
ارسال نظرات