خبرهای داغ:
فرماندار هشترود در مجمع خیرین سلامت هشترود، با بیان اینکه میزان مشارکت مردم باید در حوزه سلامت بیش از دیگر حوزه ها باشد، از خیرین خواست به حوزه سلامت نیز وارد شوند و در خرید و تجهیز برخی دستگاه ها در بیمارستان امام حسین(ع) اقدام کنند.
کد خبر: ۹۰۳۱۴۱۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین امینیان گفت: متاسفانه در برخی روستاها دفع فضولات حیوانی به شیوه های غیربهداشتی انجام می گیرد که این موضوع نگرانی شدید اهالی روستاها را به دنبال داشته است.

وی به نبود کشتارگاه بهداشتی دام در شهرستان اشاره و بیان کرد: این کار موجب ذبح غیر اصولی دام را در شهرستان به دنبال دارد.

امینیان همچنین از نبود برخی پزشکان متخصص در این شهرستان انتقاد و اظهارداشت: قرار گرفتن بیش از 80 کیلومتر این شهرستان در مسیر آزاد راه پیامبر اعظم(ص) که تصادفات این مسیر و همچنین جاده قدیم تبریز تهران و خط آهن و همچنین بیماران شهرستان چاراویماق موجب شده که اکثر بیماران به علت نبود برخی پزشکان متخصص به تبریز اعزام شوند.

وی ادامه داد: همچنین نبود برخی دستگاه ها از جمله اندوسکوپی، لاپاراسکوپی و فیگوی چشم نیز موجب اعزام بیماران به دیگر شهرها را می شود که این کار هم برای بیمار و هم برای بیمارستان مستلزم هزینه می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق را سه عامل اجتماعی در هشترود عنوان و بیان کرد: برای جبران این کار کانون سلامت محلات برای اولین بار در استان در هشترود با مشارکت بخش عمومی و دولتی ایجاد خواهد شد.

جواد بابایی افزود: اکنون در 187 روستای دارای سکنه 75 خانه بهداشت و 8 مرکز بهداشتی وجود دارد که متاسفانه 40 روستای این شهرستان فاقد اینترنت است و این کار باعث می شود که نتوان آمار بی روستاها را ثبت کرد.

وی از نبود آب لوله کشی سالم در 23 روستا خبر داد و افزود: متاسفانه اهالی این روستاها برای تهیه آب شرب سالم در مضیقه هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود اظهار کرد: در 75 خانه بهداشت این شهرستان نیز بهورزان به صورت شبانه روزی حضور دارند و 90 بهورز نیز به صورت اقماری خدمات بهداشتی در روستاها ارائه می دهند.

بابایی گفت: در یک سال گذشته نیز 100 درصد دانش آموزان زیر 12 سال و زنان باردار از خدمات دندانپزشکی مراکز این شهرستان به صورت رایگان بهره مند شده اند. 

ارسال نظرات