خبرهای داغ:
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه باید در مردم حس قرار گرفتن در وضعیت بحرانی ایجاد شود، گفت: مساله آب آنقدر حساس است که در بیشتر نشست‌ها سعی می‌شود در مورد آن صحبت کرده و راهکاری اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۴۸۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم مدیریت صحیح مصرف آب، اظهار کرد: دولت، مجلس و مردم باید جنگ آب را جدی گرفته و از هر روشی برای آگاهی بخشی نسبت به مصرف بهینه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه باید در مردم حس قرار گرفتن در وضعیت بحرانی ایجاد شود، افزود: مساله آب آنقدر حساس است که در بیشتر نشست‌ها سعی می‌شود در مورد آن صحبت کرده و راهکاری اندیشیده شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود اضافه کرد: باید افراد یا نهاد‌هایی که مصرف بهینه دارند شناسایی و تشویق شده و با متخلفان نیز با قاطعیت بیشتری برخورد شود.
امینی با بیان این که در چنین شرایطی جریمه برای مشترکان پرمصرف تنبیه کافی نیست، تصریح کرد: در شرایط جنگی نمی‌توان با متخلف برخورد عادی کرد همانگونه که در آینده نیز روزی باید باغداران را مجبور به استفاده از روش‌های نوین آبیاری کرد.
وی در خصوص دیگر راهکار‌های مدیریت مصرف آب شهری بیان کرد: می‌توان از بودجه‌های فرهنگی برای برگزاری برنامه‌های متنوع استفاده کرد تا خانواده‌ها شب‌های تابستان خود را در فضای سبز و بوستان‌ها سپری کنند.
امام جمعه شاهرود اختصاص یارانه و بودجه برای تعمیر و یا تعویض شیر‌های آب فرسوده دستکم در ادارات را از دیگر راهکار‌های پیش رو دانست و گفت: در بخش‌های هنری می‌توان با ساخت مستند و فیلم‌های کوتاه و یا نمایش و به ویژه آموزش در کودکستان‌ها نسبت به این امر مهم اقدام کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها