معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از ابتدای تیرماه سال‌ جاری با شرکت پنج هزار و ۳۰۰ دانش آموز مددجو آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۲۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امدادامام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، سیدمحمدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ضرورت تربیت دینی نوجوانان و تقویت روحیه دینی، ایمانی و انقلابی دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی در نظر است کلاس‌های اوقات فراغت تابستان  را در سال جاری به مدت دو ماه برای دانش آموزان تحت حمایت برگزارکنیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام این طرح از ابتدای تیرماه شروع شده است، افزود: برنامه‌های متنوعی با ارتباط و تعامل با دستگاه‌ها، نهاد‌ها و گروه‌های فرهنگی این استان بر مبنای فرصت‌ها و اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت حمایت برنامه‌ریزی شده است.

حسینی با اشاره به اهداف برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان مددجو در بخش‌های مختلف مانند کامپیوتر، علمی، هنری، ورزشی و قرآن کریم، ادامه داد: ایجاد نظام اعتقادی، اخلاقی و فکری منسجم در زمینه تعالیم اسلامی و انقلابی، ایجاد روحیه امید، نشاط و بالندگی در دانش آموزان، تقویت فرهنگ مطالعه و پژوهش و تقویت مهارت‌های ذهنی و رفتاری متناسب با سن آن‌ها از جمله رویکرد‌های این طرح است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور ۶۰۰ دانش آموز تحت حمایت در کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های دائم، چهارهزار و ۲۰۰ نفر کانون‌های موقت و ۵۰۰ نفر با معرفی این نهاد به سایر دستگاه‌های مربوطه، اعلام کرد: امسال پنج هزار و ۳۰۰ دانش آموز در برنامه‌های طرح اوقات فراغت تابستان این نهاد شرکت می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: دانش آموزان مستقر در کانون‌های دائم، مجتمع‌های شبانه‌روزی و شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی این نهاد برای حضور در دوره تقدم دارند.

حسینی با بیان اینکه امسال سهمیه پیش بینی شده برای استان سیستان و بلوچستان افزایش یافته است، گفت: در طول سال این دانش آموزان از برنامه‌های متنوع و مختلف دو کانون دائم و کانون‌های موقت شهرستان‌های مختلف این استان بهره‌مند هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در این کانون‌ها تمامی آموزش‌های فرهنگی و تربیتی در دو نوبت صبح و عصر به مددجویان ارئه می‌شود.
ارسال نظرات