مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این سازمان یک مجموعه فرهنگی است اما باید نگاه ما منتج به اقتصاد باشد زیرا نگاه صرف فرهنگی مقرون به‌صرفه نیست.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۳۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این سازمان یک مجموعه فرهنگی است اما باید نگاه ما منتج به اقتصاد باشد زیرا نگاه صرف فرهنگی مقرون به‌صرفه نیست.

سیف‌الله فرزانه در مراسم معارفه خود اظهار کرد: 90 درصد بودجه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حقوق پرسنل اختصاص دارد و عملاً نمی‌توانیم کار خاصی در این سه حوزه انجام دهیم.

وی افزود: آموزش تخصصی برای توانمندسازی پرسنل را در برنامه داریم تا این سازمان به جایگاه اصلی خود بازگردد زیرا مازندران قابلیت‌های فراوانی دارد که با نیروهای مجرب می‌تواند به نتیجه بهتری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با وجود بهره‌مندی از 380 کیلومتر نوار ساحلی در استان اما گردشگری دریایی نداریم، گفت: صحبت‌های زیادی در بحث گردشگری دریایی شد اما در دریا کاری نکردیم و این به دست بزرگ‌نیا یا فرزانه صورت نمی‌گیرد بلکه نیازمند یک اقدام همگانی در دستگاه‌های مربوطه جهت استفاده از دریا و ساحل است.

فرزانه بیان کرد: در ارتباط با واحدهای اقامتی و گردشگری تکمیل هستیم اما خدمات رفاهی نداریم، 50 درصد مدال‌های المپیک را مازندران به‌دست می‌آورد اما گردشگری ورزشی نداریم.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی هستیم اما باید نگاه ما منتج به اقتصاد باشد زیرا نگاه صرف فرهنگی مقرون به‌صرفه نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بومگردی مهاجرت معکوس است یعنی از شهر به روستا، در بحث تبدیل و احداث واحدهای بومگردی از متقاضیان حمایت می‌کنیم.

فرزانه در پایان از بانک‌ها خواست تا پای کار بیایند و از محیط زیست، منابع طبیعی و شیلات نیز درخواست کرد تا همکاری بیشتری با گردشگری داشته باشند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها