۵۰۰ متر مربع از مراتع سقز در آتش سوخت

رئیس اداره محیط زیست سقز از آتش سوزی در ۵۰۰ متر مربع از مراتع منطقه حفاظت شده عبدالرزاق شهرستان سقز خبر داد و گفت: آتش با تلاش محیط بانان و همکاری مردم محلی مهار شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۰۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهزاد شریفی از آتش سوزی در ۵۰۰ متر مربع از مراتع منطقه حفاظت شده عبدالرزاق شهرستان سقز خبر داد و گفت: آتش با تلاش محیط بانان و همکاری مردم محلی مهار شد.

وی افزود: این آتش سوزی که به دلیل سهل انگاری در مراتع منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز به وقوع پیوسته بود با حضور به موقع مامورین اجرایی این واحد و با مشارکت افراد محلی، مهار شد.

رئیس اداره محیط زیست سقز ضمن قدردانی از تلاش و همکاری مردم محلی در مهار این آتش سوزی، عنوان کرد: علت اصلی این آتش سوزی توسط کارشناسان محیط زیست در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب بهاره، پوشش گیاهی مراتع استان افزایش یافته است که با آغاز فصل گرما این پوشش گیاهی خشک شده و رطوبت خود را از دست می‌دهد که این امر موجب مستعد شدن مراتع برای وقوع حریق و آتش سوزی شود لذا از عموم مردم شریف استان کردستان تفاضا می‌شود که با مسئولیت پذیری، احتیاط و وسواس، از وقوع آتش سوزی و بروز فاجعه‌های زیست محیطی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات