معاون قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی در گفتگو با «بسیج»:

لزوم حذف بروکراسی‌های پچیده اداری، برای رونق گرفتن تولید

فرهی گفت: بسیج سازندگی از سال ۹۲ تأسیس واحدهای اقتصاد مقاومتی را در عرصه های مختلف امنیت غذایی و بخش کشاورزی آغاز کرده است و تسهیلاتی با سودهای پایین را برای این واحدها در نظر گرفته است.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۱۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

احسان فرهی معاون قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم مقاوم سازی اقتصاد در کسب و کارهای کوچک و متوسط، اظهار داشت: بسیج سازندگی از سال ۹۲ تأسیس واحدهای اقتصاد مقاومتی را در عرصه های مختلف امنیت غذایی و بخش کشاورزی آغاز کرده است و تسهیلاتی با سودهای پایین را برای این واحدها در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد تنها واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی نمی تواند اقتصاد کشور را به پیروزی برساند، تصریح کرد: افزود: در همین راستا مجموعه ای با عنوان صنایع تبدیلی ایجاد کرده و واحدهای اقتصاد مقاومتی را در قالب قطب های صنایع تبدیلی در کل کشور بررسی و دسته بندی کردیم و نهایتا حدود ۴۵۰ قطب تولید در صنایع تبدیلی در کل کشور شناسایی شد.

معاون قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی گفت: در حال حاضر بانک ها و موسسات مالی که تسهیلات قابل ارائه به واحدهای صنعتی به آنها واگذار شده بیشترعلاقمند به اعطای این تسهیلات به واحدهای بزرگ هستند که به عقیده بنده این منابع در جای درست و صنایع تبدیلی و واحدهای خرد روستایی صرف نشده است.

فرهی بیان کرد: نیازی به بسترسازی برای ایجاد مشاغل و واحدهای خرد و متوسط وجود ندارد، بلکه صرفا باید مسیر را مردم هموار کنیم و به آنها بدون پیچیدگی ها و بروکراسی های اداری اجازه فعالیت ها بدهیم.

معاون قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی کشور گفت: اگر تسهیلات اعطایی در قالب مشاغل و واحدهای خرد به صورت متمرکز به صاحبان این بنگاه ها واگذار شود و همچنین قطب های صنایع تبدیلی و خوشه ها را ایجاد کنیم قطعا مشکل حوزه تولید مرتفع خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار