حاجی دلیگانی مطرح کرد

عملکرد ضعیف بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد هزینه روی دست بیت المال گذاشت/رییس جمهور تیم اقتصادی کابینه را تغییر دهد

عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی درباره ضرورت اصلاح تیم اقتصادی دولت ارئه کرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۳۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه وضعیت موجود حاصل عدم کارایی تیم اقتصادی دولت است، گفت: رییس جمهور بهتر از هر شخص دیگری می داند که کدام یک از اعضای تیم اقتصادی توانایی انجام وظیفه خود را دارند و کدام یک توانایی انجام وظایف خود را ندارند و می تواند برای هماهنگی های بیشتر تغییراتی در کابینه ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عموم نمایندگان در نامه ای به رییس جمهور خواستار شدند که در تیم اقتصادی کابینه تجدیدنظر صورت گیرد، افزود: بارها به آقای سیف گفته شده است که شما چه رییس بانک مرکزی هستید که به دلیل ضعف عملکرد در شرایط نامناسب اقتصادی 20 هزار میلیارد تومان هزینه روی دست بیت المال گذاشته اید.

موسسات مالی و اعتباری با انجام اصلاحات می توانستد به کار خود ادامه دهند

وی ادامه داد:درباره اینکه چرا موسسات مالی به این روز افتاده کم کم به این جمع بندی نهایی رسیده ایم که این موضوع امر بوده و به دلیل پیوستن بهFATF این کار را انجام داده اند، در حالی که موسسات مالی و اعتباری با اصلاحاتی می توانستد به کار خود ادامه دهند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دریافت پاداش پایان خدمت بالا توسط برخی مدیران دستگاه های اجرایی در پایان سال 96، یادآور شد: 400 نفر از مدیران و قضات که بالای 240 میلیون تومان پاداش پایان خدمت دریافت می کردند در سال 96 زمانی که می بینند اگر آفتاب سال 97 طلوع کند بیش از 240 میلیون تومان دریافت نمی کنند خود را بازنشسته می کنند.

پرداخت پاداش پایان خدمت یک میلیارد و 200 میلیون تومانی به یکی از مدیران بانک مرکزی

وی افزود: 12 نفر از این مدیران بازنشسته بازگشت به کار داده می شوند که 3 نفر از این افراد در بانک مرکزی فعالیت دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه به رییس کل بانک مرکزی گفته شد که بر چه اساس و حساب و کتابی یک میلیارد و 200 میلیون تومان به فلان شخص پاداش پایان پرداخت شد؛ اما هیچ پاسخ مشخصی نداد، ادامه داد: چند کارگر و خبرنگار چند عمر کار کنند می توانند چنین عددی را به دست آورند؟ زمانی که چنین اتفاقاتی در کشور رخ می دهد چه تبعاتی در افکار عمومی جامعه دارد؟ مگر این مدیران چه گلی بر سر کشور زده اند که باید یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش پایان خدمت دریافت کنند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر رییس جمهور نتواند کابینه را ترمیم کند، مجلس پس از تذکرات و استیضاح وزرا در صورت نیاز تغییراتی در دولت اعمال می کند و اگر شرایط بهبود نیافت عدم کفایت رییس جمهور را دنبال می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار