ابهری گفت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی برای تدوین مبانی سبک زندگی اصیل اسلامی- ایرانی تنها نباید در همایش‎ها، سخنرانی‎ها و مقالات بیان گردد، بلکه در عمل نیز باید به طور کاربردی از این مفاهیم حیاتی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۵۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
مجید ابهری جامعه شناس بسیجی کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در راستای مطالبات رهبری مبنی بر اینکه سبک زندگی غربی در تعارض با معنای حقیقی خانواده است و مشکلات لاعلاجی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد، بنابراین در قانون گذاری برای حل مشکلات خانواده‎های ایرانی، نباید به نگاه غربی‌ها به زن، فرزند و پدر و مادر توجه کرد، گفت: سبک زندگی به عنوان اصلی‌ترین نقشه راه تعیین کننده نحوه تفکر، روابط عاطفی و اجتماعی، فرهنگ مصرف فرد و خانواده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‎های اخیر، سبک زندگی اصیل اسلامی- ایرانی تحت تاثیر ماهواره، فضای مجازی و فرهنگ وارداتی بعضی از افراد مصرف زده دارای فرهنگ غربی قرار گرفته است.

ابهری اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی- ایرانی برمبنای مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی حرکت می‎کند و روابط خانوادگی و عاطفی نیز بر همین اساس تدوین می‎گردد.

وی تصریح کرد: هنگام تدوین و تعیین سیاست‏ها باید مفاد اساسی قرآن کریم، رهنمود‌های ائمه اطهار و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود.

ابهری بیان کرد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی برای تدوین مبانی سبک زندگی اصیل اسلامی- ایرانی تنها نباید در همایش‎ها، سخنرانی‎ها و مقالات بیان گردد، بلکه در عمل نیز باید به طور کاربردی از این مفاهیم حیاتی استفاده کرده و زندگی اصیل ایرانی را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

وی عنوان کرد: عدم واهمه از قدرت‎های پوشالی دنیایی و پرهیز از مصرف گرایی و تشریفات زدگی اساس کار گریز از فرهنگ غربی است، زیرا زندگی غربی براساس مصرف بیش‌تر زندگی بهتر است، اما زندگی اسلامی-ایرانی ما مصرف درست و زندگی سالم است.

ابهری گفت: از نگاه رفتارشناسی و روانشناختی هر چقدر که جامعه به طرف مصرف گرایی، اشراف زدگی و رقابت‏های ناسالم مادی حرکت کند، به همان اندازه از زندگی انسانی و اهداف معنوی فاصله خواهد گرفت.

وی گفت: امروز در چرخه زندگی ما، نود و پنج درصد از مردم جامعه توانایی تهیه نیازمندی‎های خود را ندارند، بلکه پنج درصد از جامعه براساس رانت خواری، قبیله پروری و ویژه خواری شیرابه اقتصاد جامعه را مکیده و زندگی دیگران را به مخاطره می‌کشند.
ارسال نظرات