خبرهای داغ:
در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت با مدیر حوزه‌های علمیه مطرح شد
در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برنامه‌های این ستاد تشریح شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۶۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
نیاز جامعه به شادی حکیمانه/ برگزاری جشنواره سرود رضوی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت ظهر امروز با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه دیدار کردند.

آیت‌الله اعرافی در این دیدار با اشاره به لزوم پرداختن به کار‌های معرفتی اظهار کرد: نسل جوان ما با وجود ظرفیت‌های زیادی که دارد، دارای کاستی‌های در عمق معرفتی نسبت به ائمه معصومین (ع) است و حوزه و نهاد‌های فرهنگی باید اهتمام بیشتری نسبت به معرفت افزایی نسل جوان داشته باشند.

وی ادامه داد: جامعه به شادی حکیمانه و سنجیده در کنار مسائل غم و حزن نیاز دارد، بعد از جشن‌های نیمه شعبان شاهد برگزاری جشن‌های دهه کرامت هستیم و برگزاری این جشن‌ها ستودنی است، چون موجب نهادینه کردن شادی در جامعه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نهاد‌های دولتی باید ریل گذار برای حرکت‌های مردمی باشند، هم اکنون در جامعه با مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که کاهش این آسیب‌ها با تلاش مردمی و فعالیت مسجد ممکن است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ظرفیت جامعه المصطفی اظهار کرد: در این مجموعه هم اکنون ۵۰ هزار طلبه خارجی از ۱۳۰ کشور در حال تحصیل هستند، جامعه المصطفی ۵۰ هزار فارغ التحصیل دارد و این مجموعه از جمله دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است و باید از جامعه المصطفی در برنامه‌های دهه کرامت استفاده شود.



لزوم تبیین پایه‌های انقلاب برای مردم

وی ادامه داد: گرگ‌های دنیا در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند، به همین دلیل باید بیشتر به تبیین پایه‌های انقلاب در برنامه‌های خودمان بپردازیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: یکی از نماد‌های کار‌های مشترک ستاد بزرگداشت دهه کرامت است که یک دهه پیش تشکیل شد و اکنون به عنوان یک الگو برای دیگران مطرح است. این ستاد هر سال گام‌های جدیدی برمی‌دارد و در یک نقطه متمرکز نشده است و به واقعیت‌های جمعیتی توجه دارد.



امام رضا (ع) تهدید را به فرصت تبدیل کرد

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های امام رضا (ع) اظهار کرد: این امام معصوم از عنصر هجرت در زندگی خود بهره گرفت و با جریان انحرافی در درون شیعه برخورد کرد. امام رضا (ع) توانست در طول زندگی خود، تهدید‌ها را خنثی کرده و به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: یکی از حساس‌ترین و دشوار مقاطع تاریخ حیات ائمه معصومین (ع)، دوره زندگی امام رضا (ع) بود و خلیفه آن دوره به دنبال هضم ولایت در خلافت و به هم ریختن همه معادلات بود، یکی از درس‌هایی که از حیات این امام معصوم می‌توانیم بگیریم مواجهه با یک جنگ نرم و نقشه پیچیده به ظاهر قشنگ و بسیار کشنده است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در عصر امام باقر (ع)، امام صادق (ع) و امام رضا که ائمه معصومین (ع) درخشش اجتماعی داشتند، شاهد گسترش دامنه اندیشه اهل بیت (ع) در جهان به خصوص ایران بودیم.

وی خاطرنشان کرد: یک نهضت علمی بزرگ توسط امام باقر (ع) و امام صادق (ع) پایه ریزی شد که این نهضت بزرگ، میراث عظیمی را برای امت اسلامی به دنبال داشت. نیمی از معارف خاندان پیامبر (ص) توسط امام باقر (ع) و امام صادق (ع) پایه ریزی شد و اکنون ۷۰ هزار اثر از این دو امام معصوم در اختیار داریم.



*برگزاری جشنواره سرود رضوی در قم

سید موسی حسینی کاشانی در ادامه این دیدار با اشاره به برگزاری جشنواره سرود رضوی در استان قم اظهار کرد: امسال برای نخستین بار این جشنواره در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود و تاکنون ۱۳۰ اثر برای شرکت در جشنواره به دست ما رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: این اداره کل برگزاری شب شعر و تئاتر را در ایام دهه کرامت در دستور کار دارد، البته خوب است که برگزاری چنین برنامه‌های به مناسبت دهه کرامت تنها به این دهه خلاصه نشود.



*برگزاری جشنواره مردمی کرامت

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد بهشتی پور با اشاره به برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دهه کرامت اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها در حوزه بین الملل، اعزام سفیران کرامت به ۱۱ کشور، تکریم سفیران بین المللی کریمه اهل بیت (س) و برگزاری نخستین نشست تخصصی توریسم و معنویت است.

وی ادامه داد: جشنواره بزرگ مردمی کرامت با هدف مردمی برگزار شدن جشن‌های دهه کرامت در قالب سه برنامه ملی و هشت برنامه استانی در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: از جمله برنامه‌های این آستان مقدس در دهه کرامت، راه اندازی کاروان کرامت، برگزاری جشن دختران آفتاب، برپایی ایستگاه‌های کریمانه و برگزاری مسابقه حدیث کرامت است.



حضور ۳۵ دستگاه در ستاد دهه کرامت

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در بخش پایانی دیدار با اشاره به شعار دهه کرامت امسال اظهار کرد: امسال ستاد بزرگداشت دهه کرامت شعار خدمت کریمانه را برای این دهه برگزید و همه باید برای تحقق این شعار تلاش کنیم.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: ۳۵ دستگاه در ستاد بزرگداشت دهه کرامت حضور دارند و این ستاد به عنوان هماهنگ کننده عمل می‌کند، تلاش داریم که جشن‌های دهه کرامت همچون جشن‌های نیمه شعبان به صورت مردمی برگزار شود و مردم خودشان به صحنه بیایند.
ارسال نظرات