خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای ستاد ستاد دهه کرامت تأکید کرد
یکی از مراجع تقلید گفت: تشکیل اجتماع‌های مردمی در مناسبت‌های دینی از جمله نعمت‌های بزرگی است که خداوند متعال به ما داده است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و از این فرصت و ظرفیت عظیم استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۶۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴
ضرورت استفاده حداکثری از اجتماعات مردمی در مناسبت‌های مذهبی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت یکشنبه شب با آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی دیدار کردند.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد دهه کرامت گفت: باید تلاش کنیم تا از فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار دارد استفاده کنیم و بدون تردید اگر از فرصت‌ها به‌درستی استفاده کنیم، تأثیر زیادی در تقویت معارف الهی در جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات باید قدر فرصت‌های خودمان را بدانیم و از آن‌ها استفاده کنیم خاطرنشان کرد: تشکیل اجتماع‌های مردمی در مناسبت‌های دینی از جمله نعمت‌های بزرگی است که خداوند متعال به ما داده است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و از این فرصت و ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر در راستای ترویج معارف الهی در جامعه افزود: باید تلاش کنیم تا در دهه کرامت، مردم با سیره و منش اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آشنا شوند.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن انسان‌ها باید به معارف الهی اهتمام داشته باشند و در راه ترویج معارف الهی سست نشوند؛ قطعاً برنامه‌های دهه کرامت از جمله اقداماتی است که تأثیر زیادی در ترویج معارف الهی دارد.



*تبیین جایگاه ویژه حضرت معصومه (س) در دهه کرامت

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام صفر فلاحی اظهار کرد: دهه کرامت همواره مورد توجه آستان مقدس حضرت معصومه (س) بوده است و ما تلاش می‌کنیم تا در این دهه جایگاه اهل‌بیت (ع) و حضرت معصومه (س) را به مردم معرفی کنیم.

وی با تأکید بر ایجاد زمینه‌های خدمت‌های جدید به زائران افزود: در دهه کرامت سال جاری مهم‌ترین هدف و سرفصل‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) پرداختن به معارف اهل بیت (ع) و خدمت‌رسانی به زائران است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: برگزاری نشست‌های فرهنگی و اعتقادی مختلف از جمله برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام دهه کرامت است، همچنین تلاش ما بر این است تا برنامه‌های سال جاری مردمی‌تر از سال‌های گذشته باشد.

وی با بیان اینکه شعار امسال جشن‌های دهه کرامت خدمت کریمانه است عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های دهه کرامت به‌گونه‌ای باشد تا تمام افرادی که در این ایام به قم سفر می‌کنند، متوجه فرارسیدن دهه کرامت شوند.



*۳ هدف مراسم‌های دهه کرامت

در پایان این دیدار نیز حجت‌الاسلام حبیب‌الله ارزانی مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت عنوان کرد: در سال جاری مراسم‌های دهه کرامت با سه هدف معرفت افزایی، نشاط و شور‌آفرینی و خدمت کریمانه برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم فضایی را آماده کنیم تا مردم بتوانند از این فضا و فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سال‌های جاری همواره خوب بوده است افزود: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم و جشن‌های دهه کرامت، دستگاه و نهاد‌ها مختلفی با یکدیگر همکاری و تعامل دارند و امیدواریم که این جشن‌ها به شکل شایسته برگزار شود.
ارسال نظرات