خبرهای داغ:
مسئول بسیج ورزشکاران کشور با تاکید بر لزوم جداسازی فرهنگ پهلوانی از مسائل سیاسی کشور تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی جدا از بحث سیاسی است و اگر امروز فرهنگ پهلوانی به بیراهه می‌رود به خاطر برچسب‌های سیاسی است که به این موضوع می‌زنند.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۶۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

لزوم جداسازی فرهنگ پهلوانی از مسائل سیاسی/ در معرفی پهلوانان جنگ به جامعه غفلت شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار داود آذرنوش در مراسم گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران در باغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی یک بحث شکلی و یک بحث محتوایی دارد، اظهار داشت: برگزاری مراسمات روز بسیج ورزشکاران و تجلیل از افرادی که فرهنگ پهلوانی را پاس می‌دارند بعد شکلی فرهنگ پهلوانی است.

وی با بیان اینکه در بعد محتوایی فرهنگ پهلوانی افرادی چون پهلوان تختی درخشیدند، گفت: پهلوانی تنها مختص به مردان نیست بلکه بانوان نیز می‌توانند با التزام به شاخصه‌های آن در این عرصه پهلوان باشند و بدرخشند.

مسئول بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس پهلوانان بزرگی وجود داشتند، افزود: در معرفی پهلوانان جنگ به جامعه غفلت شده که این غفلت هنوز ادامه دارد به طوری که امروز پهلوانان واقعی شهدای مدافع حرم هستند که برای دفاع از دین، خاک و میهن ایثارگری می‌کنند و در جامعه شناخته نشده‌اند.

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پهلوانی عنوان کرد: حرکت ورزشی همچون فوتبال در جام جهانی مردم را شدیداً به وجد و شادی آورد که اگر بخواهیم فرهنگ پهلوانی را در جامعه تبیین کنیم باید اقداماتی فراتر از چیزی که امروز است انجام دهیم چراکه جای کار بسیار دارد.

سردار آذرنوش با بیان اینکه پهلوان تختی تنها به واسطه کسب مدال و قهرمانی پهلوان نشده بلکه بر اساس دستگیری از مستمندان، جوانمردی و مردم‌داری در این جایگاه قرار گرفته است، تصریح کرد: افراد زیادی از این مدال‌ها کسب کردند اما پهلوان نشدند و اگر تختی پهلوان شد به دلیل انجام کارهای ارزنده‌ای است که در زمان خود اثربخش بود.

* موقعیت‌شناسی اولین شاخصه در فرهنگ پهلوانی

وی با بیان اینکه مرام پهلوانی در جامعه ورزشی کشور خالی است، گفت: البته گاه ورزشکاری اقدامی در این راستا انجام می‌دهد اما این در جامعه ورزشی ما کمرنگ است و باید تقویت شود.

مسئول بسیج ورزشکاران کشور با تاکید بر لزوم جداسازی فرهنگ پهلوانی از مسائل سیاسی کشور تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی جدا از بحث سیاسی است و اگر امروز فرهنگ پهلوانی به بیراهه می‌رود به خاطر برچسب‌های سیاسی است که به این موضوع می‌زنند.

وی موقعیت‌شناسی را اولین شاخصه در فرهنگ پهلوانی دانست و بیان کرد: پهلوان باید موقعیت شناس باشد، پهلوان‌های زیادی از حوادث روزگار بیرون می‌آیند.

سردار آذرنوش افزود: امروز لازم است جامعه ورزشی با دستگیری از مستمندان، آسیب دیدگان جامعه و کسانی که با مشکلات جدی زندگی دست و پنجه نرم می کنند اقداماتی ارزنده انجام داده و از پیشکسوتان سبقت بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه ورزش می‌خواهد در مرام و فرهنگ پهلوانی پرچم‌دار شود، باید از مستمندان و آسیب دیدگان جامعه حمایت کند که این نیازمند برنامه‌ریزی در سطح ادارات و بسیج ورزشکاران و یا اقدامات خودجوش است.

مسئول بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه امروز از جامعه ورزش کشور انتظار بیشتری می‌رود، گفت: در زلزله کرمانشاه شاهد حرکاتی از بزرگان جامعه ورزشی بودیم که اگر جامعه ورزش با همین روحیه و مرام پهلوانی جلو می‌آمد دیگر بری ساخت و ساز و اسکان آسیب دیدگان نیازی به حضور دیگران نبود.

* باید بر فرهنگ و مرام پهلوانی عینیت بخشید

وی با اشاره به اینکه کشور با وجود امکانات و ظرفیت‌ها در برخی رشته‌های ورزشی بروز و ظهور نداشته است، ادامه داد: توان ورزش ایران بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است به طوری که در بسیاری از رشته‌ها در آسیا و المپیک سرآمد هستیم اما متاسفانه خود را باور نداریم که در این خصوص با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم حداقل در 20 رشته در دنیا جزء برترین‌ها باشیم.

سردار آذرنوش اضافه کرد : ورزشکاران استان سکوهای استان ملی و آسیا را فتح کردند اما آن فقط سکوی قهرمانی است و سکوی پهلوانی خالی است.

وی با بیان اینکه باید بر فرهنگ و مرام پهلوانی عینیت بخشید، یادآور شد: در این خصوص باید الگوسازی شود و در سطح کشور معرفی شوند که این اقدام بسیار اثربخش است.

مسئول بسیج ورزشکاران کشور گذشت، مردم‌داری و دستگیری از مستمندان و نیازمندان را از شاخصه‌های پهلوانی برشمرد و خاطرنشان کرد: این شاخصه‌های اصلی پهلوانی در جامعه عینیت ندارد و اگر وجود دارد بسیار کمرنگ است.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری و پیگیری‌های جامعه ورزش در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی عنوان کرد: همه نسبت به جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی اذعان دارند و اگر تنها در مقابل ورزشکاران آن حاضر نشویم کافی نیست بلکه باید این مهم مطالبه اصلی جامعه ورزش شود و ورزشکاران در این خصوص موضع بگیرند و به فرهنگ تبدیل کنند به طوری که ماهیت این رژیم را افشا کنند.

سردار آذرنوش با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی موجب ترویج روحیه در جامعه و کاهش ناهنجاری‌ها در ورزش می‌شود، یادآور شد: در جنگ امثال شهید فهمیده‌ها کسانی بودند که با سن کم حماسه می‌آفریند و پهلوان شدند و باید دانست پهلوانی سن نمی‌شناسد و گاه در دفاع از کشور رزمندگانی در سوریه ایستادند و آسایش آفریدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات