مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین و محروم اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۳۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در همایش روسای ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان گرمی اظهار داشت: با توجه به معضلی که هم‌اکنون گریبانگیر آحاد جامعه شده و جوانان ما را درگیر کرده است نیاز است در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم انجام داده شود.

وی با اشاره به این که کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یک وظیفه همگانی باید مورد توجه مسئولان واقع شود، افزود: باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هدفمند و با برنامه جلو برویم و برنامه‌های پیشگیری را مد نظر قرار دهیم چرا که تحت هر شرایطی پیشگیری بهتر از درمان است و این موضوع از سنین پایه و کودکی بیشتر حائز اهمیت است.

مدیرکل ‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به منظور اهمیت مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مناطق حاشیه‌نشین و محروم اردبیل آغاز شده و به صورت مستمر و متداوم در تمامی شهرستان‌های استان ادامه می‌یابد تا خروجی و دستاوردهای مثبت آن را در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل چند آسیب‌ مهم به‌ویژه حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و خشونت نظام اجتماعی و خانوادگی ما را به شدت تهدید می‌کند که سعی می‌کنیم تا براساس تفاهمنامه‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط آموزش و ارتقای مهارت نسل آینده را به‌عنوان محور کارها قرار دهیم که در این راستا توانمندسازی دبیران آموزش و پرورش بسیار مهم و حیاتی است.

ستوده اظهار کرد: با یک روند روبه رشد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دغدغه خانواده‌ها در این زمینه روبه‌رو هستیم که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق تلاشمان را انجام دهیم تا تاثیرگذاری این آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی یادآور شد: مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی باید در تمام برنامه های فرهنگی و یادواره ها که با مشارکت های مردمی برگزار می‌گردد، در جهت شناساندن انقلاب اسلامی و دستاوردهای ۴۰ ساله آن به عموم مردم اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این که بسیاری از آزادی خواهان مسلمان، در سراسر دنیا، انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده و دشمنان چشم دیدن این اقتدار را ندارند.افزود: امروز خاکریزهای انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر به جلو رفته و دشمن نمی‌داند چه کند تا صدای انقلاب اسلامی به افریقا و امریکا نرسد.

ستوده تصریح کرد: فطرت دینی را رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: دلیل موفقیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که شیوه حکومت دینی بر مبنای فطرت استوار است.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی و خرید و حمایت از کالاهای ایرانی تنها راه استقلال کشور است، گفت: برای کشوری که در عرصه های مختلف علمی به دستاوردهای شگرف دست یافته، واردات کالاهای غیر ضروری زیبنده نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بهترین راه مقابله با معضلات اجتماعی، استفاده از شبکه های تبلیغی مبلغین است، همچنین تشکل های دینی به‌ عنوان یک ظرفیت عظیم مردمی در سراسر کشور می توانند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی مخصوصا از طریق راه های تبلیغی و ترویجی داشته باشند.

ستوده از مسئولین ادارات تابعه خواست، تا با توجه به اینکه اولویت کاری سازمان تبلیغات،پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، ترویج سبک زندگی اسلامی و گسترش فعالیت های قرآنی را در دستور کار خود قرار داده و با کمک دیگر نهادها و دستگاههای فرهنگی برای کاهش آسیب های مذکور مجاهدت کنند.

همچنین در این نشست،رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای خود گفت: امروز که دشمن با تمام قدرت به جنگ ما آمده است، لذا می بایست با هوشیاری هر چه تمام، در برابر توطئه‌ها و تبلیغات سوء دشمن بایستیم.

حجت‌الاسلام حمید بهاری عنوان کرد: بهترین راهکار در شرایط کنونی این است که وحدت ملی خویش را حفظ نموده و در جهت تعمیق باورهای دینی خود و سایر افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان بگوییم و نیز با هوشیاری و درایت تمام چهره واقعی دشمن را معرفی نموده و توطئه‌های استکباری آنان را افشا کنیم.

ارسال نظرات