یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت هزینه تولید را کاهش دهد/ مردم با شرایط کنونی توان خرید کالای گران را ندارند

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یکی از بدترین شرایطی که می‌توان برای یک تولید کننده متصور بود، بالا بودن هزینه تولید است و این در حالی است که کشور ما در بدترین شرایط تولیدی قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۸۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

دکتر بهنام ملکی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، حمایت از کالای ایرانی را یکی از اجزا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: یکی از بدترین شرایطی که می‌توان برای یک تولید کننده متصور بود، بالا بودن هزینه تولید است و این در حالی است که کشور ما در بدترین شرایط تولیدی قرار دارد.

وی افزود: وقتی هزینه‌های تولید بالا برود نمی‌توان انتظار رقابت در واحد‌های تولیدی داشت و همواره از رقبای خارجی عقب خواهیم ماند. در واقع وقتی هزینه‌های تولید بالا برود قیمت تمام شده کالا هم افزایش می یابد و در این شرایط که توان خرید مردم هم کم شده است، اقبال عمومی برای خرید جنس ارزان که اکثرا قاچاق است بیشتر می شود.

ملکی یادآور شد: مردم پولی ندارند و با این نبودنقدینگی نمی‌توانند کالا‌های گران قیمت ایرانی را خریداری کند که باعث عدم حمایت از کالای ایرانی می‌شود. عدم حمایت یعنی وضعیت بدتر برای تولید کنندگان ایرانی یعنی اقتصاد همچنان در بحران باقی می ماند بنابراین دولت باید از طرق مختلف به دنبال کاهش قیمت تمام شده محصولات ایرانی باشد.

ارسال نظرات