استاندار مازندران نداشتن مهارت های زندگی را اصلی ترین عامل طلاق این زوج ها برشمرد و افزود : با آموزش مهارت های زندگی می توانیم شتاب طلاق را در این زوج ها کاهش داد .
کد خبر: ۹۰۳۱۹۱۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی در جلسه تخصصی امور بانوان و خانواده استان نسبت به برخورد تشریفاتی با ابلاغیه دولت هشدار داد و افزود : آن دوره ای که دستگاهها فقط با اختصاص یک اتاق به عنوان امور بانوان وظیفه اشان را تمام شده تلقی می کردند ، گذشته است .

وی تاکید کرد : زنان باید به سهم 30 درصدی شان در مدیریت اجرایی برابر دستور رییس جمهوری برسند و همه دستگاهها هم باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند تا از توان و ظرفیت بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند برای توسعه و پیشرفت کشور بهره مند شویم .

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام این که تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سهم مدیریتی بانوان تنها در همان اداره تخصصی امور بانوان و خانواده خلاصه می شد ، گفت : اما امروز با دیدگاه خوب و مثبت دولت آقای دکتر روحانی بر به کارگیری ظرفیت زنان در بخش های مدیریتی ، تلاش شده تا از توان نیمی از جمعیت کشور برای ایجاد تحول و تعالی استفاده شود .

استاندار مازندران خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد : جدی نگرفتن دستور رییس جمهوری در باره سهم 30 درصدی بانوان در مدیریت غیرقابل قبول است .

وی هشدار داد : این که سهم مدیریت بانوان در دستگاهی تنها به نصب تابلویی با عنوان مدیریت امور بانوان خلاصه شود و اقدام عملی دیگری صورت نگیرد ، به معنای نادیده گرفتن تصمیم دولت در این بخش است که باید هر چه سریع تر اصلاح شود.

اسلامی با اشاره به دستور کار فوری و دایمی دولت برای ارتقای کیفیت زندگی مردم ، گفت : این برنامه در استان مازندران هم به صورت جدی پیگیری و اجرا می شود و از تمامی ظرفیت ها برای این منظور استفاده خواهد شد.

وی به برنامه اداره کل بانوان و خانواده استانداری برای آموزش مهارت های زندگی به عنوان مکمل ارتقای سطح و کیفیت زندگی خانواده ها یاد کرد و افزود : این برنامه های آموزشی همسو با طرح های کاهش آسیب های اجتماعی در استان است .

استاندار مازندران گفت : برای اثرگذاری بیشتر این دوره های آموزشی باید اولویت های مقابله با آسیب های اجتماعی در استان به درستی شناخته شود تا با اجرای این طرح ها باری از دوش جامعه و دولت در خصوص آسیب های اجتماعی برداشته شود .

وی با تشریح اهمیت موضوع ، به طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی اشاره کرد و توضیح داد : مثلا در ارتباط با برنامه های مقابله با طلاق ، در گام اول می بایست زوج های جوانی که طول مدت زندگی مشترکشان یک سال است مورد توجه بیشتر قرار بگیرند برای این که بر اساس گزارش های رسمی و آمار و ارقام مربوط به ثبت طلاق در استان ، بیشترین تعداد طلاق مربوط به زوج هایی است که تنها یک سال از زندگی مشترکشان می گذرد.

استاندار مازندران نداشتن مهارت های زندگی را اصلی ترین عامل طلاق این زوج ها برشمرد و افزود : با آموزش مهارت های زندگی می توانیم شتاب طلاق را در این زوج ها کاهش داد .

مدیریت واحد ، اجرای طرح برای گروههای هدف مشخص ، تقسیم کار برای اجرای طرح و مغفول نماندن زنان شاغل در دوره های آموزشی مهارت های زندگی مازندران از جمله مصوبات جلسه امروز کارگروه بانوان و خانواده استانداری مازندران بود .

اداره کل امور بانوان و خانواده مازندران در زمان های مختلف با اجرای طرح هایی نظیر حجاب و عفاف ، زوج های خوشبخت و مهارت های زندگی طی سال های اخیر به دنبال توان افزایی این قشر در برابر آسیب های اجتماعی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها