دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی از این خطه به عنوان امن ترین استان کشور از نظر وقوع جرایم خشن نام برد و گفت: سال گذشته 20 مورد قتل در استان به ثبت رسید که چهار مورد از آن ها عمد نبود.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۳۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، تصادف های رانندگی، تهدید، سرقت، تخریب اموال غیر و خیانت در امانت و مواد مخدر را از مهم ترین عناوین اتهامی در آذربایجان شرقی برشمرد.

وی افزود: طبق آمارهای رسمی و ثبت شده ، این خطه به لحاظ وقوع جرایم خشن در وضعیت امن قرار دارد.
وی ادامه داد: برای یکی از پرونده های مربوط به قتل استان حکم قصاص صادر شد و پرونده 10 مورد از قتل های یاد شده نیز در دست بررسی و کارشناسی است.
خلیل اللهی، آمار قتل های انجام گرفته سه ماهه اول سالجاری در آذربایجان شرقی را هشت مورد اعلام کرد که به گفته وی پرونده پنج مورد از آنها در مرحله تحقیق در دادسراها قرار دارد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وقوع سه مورد آدم ربایی طی سال گذشته در استان اضافه کرد: پرونده های مربوط هم اکنون در دادگاه کیفری در دست رسیدگی است.
خلیل اللهی یادآور شد: در سه ماهه اول امسال نیز 2 مورد آدم ربایی در استان به وقوع پیوست که برای هر کدام از آنها کیفرخواست صادر شده است.
وی، اسیدپاشی را از دیگر جرایم نادر خشن در آذربایجان شرقی نام برد و اعلام کرد: پارسال تنها 2 مورد اسیدپاشی در استان به انجام رسید و در سالجاری نیز 2مورد اسیدپاشی روی داده است که پرونده های آنها در دادسرای استان در دست رسیدگی است.
خلیل اللهی، رسیدگی و صدور حکم برای پرونده های اسیدپاشی را به دلیل کارشناسی های عدیده و مستدل پزشکی زمان بر دانست و گفت: گواهی پزشکی این نوع پرونده ها همواره نیاز به زمان طولانی دارد.

ارسال نظرات