معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرلنگه پیگیری می شود

 معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: پیروزی ایران اسلامی در جنگ همه جانبه اقتصادی با دشمنان نیازمند حفظ وحدت، انسجام، ایثارو از خود گذشتگی همگانی همانند دوران جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۴۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به نقل از استانداری هرمزگان، ایرج حیدری در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان بندرلنگه با اشاره به خباثت های دیرینه دشمنان علیه نظام اسلامی، عنوان کرد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری انقلاب حرکت های توطئه آمیز خود بر علیه نظام اسلامی ایران را آغاز نمودند.

وی افزود: توطئه های دشمنان از ۲۳ بهمن سال ۵۷ آغاز و  اوج  این خباثت های دشمنان به ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ باز می گردد و این دشمنی همه جانبه تاکنون ادامه دارد و بر شدت آن افزوده گردیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: در این حمله همه جانبه تمامی دشمنان علیه نظام اسلامی بسیج شدند ولی در داخل کشور همه از پیر و جوان، زن و مردم ، بازاری و غیر بازاری  همگی در سایه وحدت و پشت سر رهبر خود بدون چشم داشت ، توقع  و بدون توجه به شایعات و با ایثار جان و مال خود در مقابل دشمنان ایستادند.

حیدری گفت: اتحاد و انسجام ملت ایران  باعث شد دشمن تا دندان مسلح که از سوی همه ابر قدرت ها حمایت می شد به زانو دربیاید و ما سرافرازانه جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به تحریم های دشمنان علیه نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: تحریم های استکبار جهانی علیه کشور ما مربوط به امروز نیست و از بیست و سوم بهمن سال ۵۷ تاکنون مشغول دسیسه چینی  و تحمیل جنگ در عرصه های مختلف علیه کشور ما بوده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: تا زمانی که ایران اسلامی پرچم عدالت طلبی با محوریت استقلال و آزادی را بر دست دارد هجمه های دشمنان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: اخلاص و شهامت در ایرانیان همچون ابتدای انقلاب وجود دارد و حضرت امام راحل می فرمایند جنگ جنگ است و عزت و شرف کشور در گروی مبارزات عزتمندانه است.

حیدری خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب جنگ نظامی بر کشور تحمیل شد و در شرایط کنونی کشور با جنگ همه جانبه اقتصادی از سوی دشمنان روبروست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به نقش مهم مدیران برای  عبور عزتمندانه از جنگ اقتصادی ، عنوان کرد: در شرایط کنونی لازم است مدیران کشور به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی و سرمایه گذاران به عنوان پیاده نظام جنگ در خدمت نظام اقتصادی  و مردم شریف کشور به عنوان پشتیبانان جنگ اقتصادی همانند دفاع مقدس که صحنه را خالی ننمودند، با همه توان و وجود در صحنه باشند.

وی گفت: با این امنیت ، اتحاد و انسجامی که در کشور بین مدیران و سرمایه گذاران و مردم وجود دارد کشور از جنگ اقتصادی نیز سرفرازانه و پیروزمندانه  بیرون خواهد آمد  و در این راه موفق خواهد شد و ضروریست همه جناح ها ، سلایق و قومیت ها در این شرایط حساس کنار هم باشند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: ترجیح دادن منافع مردم و نظام بر منافع  خود و خدمت خالصانه و شبانه روزی راه عبور از مشکلات است.

حیدری تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمنان با تمام قوا علیه کشور بسیج شده اند، نیاز است همگی همانند اوایل جنگ که متحد بودیم و چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و خط بندی وجود نداشت وارد عرصه شویم و یکپارچه در صحنه باشیم.

وی افزود: ضروری است تمامی جریانات سیاسی در مرکز استان و شهرستان ها در مسیر کمک به جبهه اقتصادی استان در راس آن دکتر همتی استاندار هرمزگان باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  تصریح کرد: مدیران استان اهمیت موضوع را درک کرده اند و فعالانه در صحنه هستند  و شبانه روز برای پیش برد امور فعال هستند.

وی با دعوت از سرمایه گذاران هرمزگانی مقیم در کشور های حوزه خلیج فارس برای سرمایه گذاری در استان ، عنوان کرد: از تمامی هرمزگانی هایی که در کشور های حوزه خلیج فارس حضور دارند دعوت می گردد که بیایند در استان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنند.

حیدری افزود: برای پیشبرد امور اقتصادی استان همه آستین همت را بالا بزنند  تا شاهد اعتلای بیش از پیش نظام اسلامی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری هرمزگان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و دفاتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان رفع مشکلات واحد های تولیدی این شهرستان را تا نتیجه نهایی در قالب مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در دستور کار خود قراردهند.

وی با اشاره به درخواست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بندرلنگه، بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کار کارشناسی  و اولیه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بندرلنگه را انجام دهد و به عنوان مصوبه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان بندرلنگه این موضوع  پیگیری شود.

حیدری با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های بندری شهرستان بندرلنگه خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان نسبت به تقویت زیرساخت های بندرگاهی شهرستان اقدام کند و دغدغه هایی که  مردم و  فرماندار شهرستان در این رابطه  دارند را مرتفع سازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: استانداری هرمزگان و در راس آن جناب آقای دکتر همتی استاندار هرمزگان و معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و هماهنگی امور عمرانی به صورت همه جانبه  از تقویت زیرساخت های شهرستان بندرلنگه به ویژه در حوزه زیرساخت های بندری حمایت خواهند نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: قانون باید در مسیر خدمت به مردم و تقویت سرمایه گذاری به کار برده شود و قانون مداری هدف مهم ما در این راستا است اما باید قوانین را در راستای خدمت به مردم و نظام تسهیل نماییم.

حیدری با اشاره به اهمیت فعال سازی بازارچه های ملوانی در شهرستان بندرلنگه ، خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری دفتر اقتصادی استانداری و فرمانداری شهرستان تا نیمه مرداماه بازارچه های مرزی بندرلنگه را فعال نماید.

وی با اشاره به اهمیت حضور نمایندگی ادارات در بخش های شهرستان بندرلنگه، اضافه کرد: ادارات کل استان اختیارات لازم را به ادارات شهرستانی تفویض کنند و ادارات شهرستانی نیز ملزم هستند نمایندگی های خود را در بخش های شهرستان بندرلنگه جهت تسریع در روند خدمت رسانی به مردم مستقر نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اهمیت حضور مدیران کل در شهرستان های استان، گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی به دعوت های فرمانداران جامعه عمل بپوشانند و در شهرستان ها برای بررسی مشکلات حضور یابند.

وی با اشاره به تهیه اطلس اراضی پرورش میگو در استان، خاطرنشان کرد: تهیه این اطلس نقش چشمگیری در جذب سرمایه گذاران بخش میگو  و کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات این حوزه  ایجاد خواهد نمود.

حیدری گفت: با توجه به نقش مهمی که صید و صیادی در زندگی مردم ساحل نشین دارد شیلات موظف است امور مربوط به صید را در شهرستان بندر لنگه با همکاری فرماندار این شهرستان سامان دهد و یک سازوکار عملی در این رابطه ارائه نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت حضور مدیران در سفرهای شهرستانی، خاطرنشان کرد: با تدبیری که استاندار هرمزگان برای سرکشی معاونین و مدیران کل  از شهرستان های استان اندیشیده اند برای این سفرها برنامه ریزی می شود و هیچ مدیری بدون موافقت استاندار حق رفتن به ماموریت یا مرخصی را ندارد.

وی گفت: از تمامی شهرستان های تابعه استان سرکشی خواهد شد و مشکلات همه این مناطق احصاء و به استاندار محترم جهت صدور دستورات لازم برای رفع آنها  ارائه خواهد گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار