خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه شهید ناصری گفت: اگر بخشی از همین مقدار آب روان هایی که از حاشیه مرز خارج می شود را مدیریت کنیم تحولی در حوزه کشاورزی و اشتغال ایجاد می شود که خودش بستر کار برای ماندگاری مردم در حاشیه مرز است که زمینه امنیت را فراهم می کند.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۴۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

سردار حسن رجب زاده فرمانده قرارگاه شهید ناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به بیش از یک سال استقرار قرارگاه در استان اظهارداشت: به تدابیر رهبر انقلاب دو مأموریت محوری در مناطق مرزی داریم.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت پایدار و کار در راستای آمادگی رزمی و اشراف اطلاعاتی اولین و مهمترین بخش مأموریتی ما است عنوان کرد: بخشی از کار تخصصی است که گام های خوبی برداشته شده است.

 فرمانده قرارگاه شهید ناصری افزود: هنوز نیاز به اقدامات بیشتر برای حفظ امنیت در مناطق مرزی داریم چون تهدیدات نوظهور است و دشمن هر روز در تاکتیک، تکنیک، تجهیزات و سلاح خودش تغییر ایجاد می کند و پیشرفت دارد.

 وی با بیان اینکه گروه های تروریستی بر علیه انقلاب اسلامی روز به روز آماده تر می شوند ادامه داد: داعش امروز را با داعش سه سال قبل نمی توانیم مقایسه کنیم که در مقابله با آن متناسب با شرایط باید خودمان را آماده کنیم.

حوزه آب یکی از اولویت های منطقه / ماندگاری مردم در مرزها مکمل حفظ امنیت است

سردار رجب زاده با بیان اینکه ماندگاری روستاییان و عشایر در مرزها برای  کشور امنیت می آورد و بخشی از تهدیدات دشمن را خنثی می کند گفت: جزو تأکیدات فرمانده کل قوا است که در کنار مأموریت اصلی ما، برای ماندگاری عشایر و مرزنشینان که مکمل حفظ امنیت در منطقه است اقداماتی انجام می دهیم.

وی با اشاره به خشکسالی های متعدد بیش از 18 ساله در استان به ویژه در حاشیه مرز تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی و مدیریت، روان آب ها به سمت کشورهای همسایه سرازیر است.

 فرمانده قرارگاه شهید ناصری با اشاره به عمده مشکلات مردم ادامه داد: از طرفی قنوات، چشمه های آب و زمین های کشاورزی مردم دچار مشکل شده و مردم در مناطق مرزی مشکل اشتغال دارند.

مهاجرت در روستاهای مرزی گسترش پیدا کرده است

 وی با بیان اینکه بحث های مهاجرت در روستاهای مرزی گسترش پیدا کرده است گفت: محرومیت زدایی و مردم یاری مأموریت دوم ما  است که باید به طور مستمر دنبال کنیم. در حوزه های مختلف کار می کنیم که حوزه آب یکی از اولویت های منطقه و تأکید سلسله مراتب است.

رجب زاده متذکر شد: ما در مدت بیش از یک سال که در منطقه حضور و با مردم ارتباط داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگر بخشی از همین مقدار آب روان هایی که از حاشیه مرز خارج می شود را مدیریت کنیم تحولی در حوزه کشاورزی و اشتغال ایجاد می شود که خودش بستر کار برای ماندگاری مردم در حاشیه مرز است که زمینه امنیت را فراهم می کند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، سرویس بهداشتی، تعمیر و مرمت مدارس، مساجد و حسینیه ها، کانال کشی قنوات و جاده ها کارهای مستمری در حال انجام است .

فرمانده قرارگاه شهید ناصری یادآور شد: توزیع بسته های معیشتی و توزیع 200 سری جهیزیه بین زوجین جوان شهرستانهای مرزی در سال 96 و 97 انجام شده است که کاری نو و خوب است.

وی عنوان کرد: کار در حوزه آب در حال انجام است و بعد از ماه رمضان  2 پروژه آب خیزداری و آب خوان داری در درح سربیشه بهره برداری و اجرا شده است.

اطعام و افطاری 35هزار نفر در روستاهای مرزی/افزایش جمعیت 2برابری نسبت به سال گذشته

رجب زاده خاطرنشان کرد: در ماه رمضان سال گذشته 20هزار نفر اطعام و افطاری داده شد اما در سال 97 با وجود اینکه اقلام و مواد خوراکی افزایش قیمت داشت کار گسترش پیدا کرد.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری افزود: با کمک معاونت محرومیت زدایی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه ، قرارگاه ثامن الائمه، آستان قدس رضوی و کمیته امداد، قرارگاه در بخش افطاری ماه رمضان امسال میزبان 35هزار نفر در روستاهای چهار شهرستان مرزی بود.

وی با بیان اینکه مراسم افطاری از نیمه دوم ماه مبارک رمضان شروع و با کیفیت بهتر از سال گذشته مراسم برگزار شد ادامه داد: صرفا جلسه افطاری نبود بلکه محفل انس با قرآن در مساجد با دعوت از قاریان در سطع استان و شهرستانها برگزار شد.

وی اضافه کرد: قریب 150میلیون تومان در این قضیه هزینه شده است که از جمله برنامه های محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها