مسئول سازمان بسیج اصناف در گفتگو با «بسیج»
حسن پور گفت: این سامانه که قرار است ما راه اندازی کنیم کار خرید و فروش را انجام نمی دهد بلکه کانالی برای اتصال شبکه تولید و فروش با مصرف کننده است و می توان با همین سامانه کالای قاچاق را هم شناسایی کرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۴۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با تأکید بر لزوم ایجاد شبکه تجارت الکترونیک برای کسب و کار اصناف اظهار داشت: راه اندازی سامانه تجارت الکترونیک بسیار می تواند به فعالان بخش تولید و کسب و کارهای صنعتی کمک کند؛ ما بارها بر راه اندازی چنین سامانه ای تأکید کردیم اما متأسفانه با غفلت دستگاه های اجرایی روبرو بوده ایم.

وی تصریح کرد: برخی مجموعه ها که در فضای اینترنت مشغول هستند مثل فروشگاه های اینترنتی، ضمن اینکه باعث تعطیلی چند شغل شده اند، سودآوری را در مجموعه خود محصور کرده و اجازه نمی دهند باقی مشاغل هم از این سود بهره مند شوند، البته ناگزیر باید به سمت فعالیت در فضای اینترنت برویم اما فعالیت در این فضا قطعا باید تحت سامانه تجارت الکترونیک باشد و اینگونه نباشد که صرفا چند سایت این کار را دست بگیرند و انحصار ایجاد شود، در واقع باید برای سه میلیون واحد صنفی کشور 3 میلیون صفحه اینترنتی ایجاد شود و محصولات به مصرف کننده بدون واسطه معرفی و به فروش برسد.

حسن پور با بیان اینکه بسیج اصناف با مشارکت چند قشر تخصصی سازمان بسیج هم اکنون به دنبال آماده کردن زیر ساخت های این سامانه است، افزود: در کنار این، مسئله مهم دیگری هم وجود دارد و آن هم معرفی کالای ایرانی در فضای مجازی است که متأسفانه امروز هیچ سایت اینترنتی نتوانسته در این امر خوب عمل کند، در حالی که بسیاری از مردم در فضای اینترنت به دنبال محصولات ایرانی می گردند. بنابراین یکی از کارکرد های سامانه جامع الکترونیک می تواند معرفی تمام کالاهای ایرانی به همراه مشخصات فنی باشد.

وی عنوان کرد: طرح هایی در این رابطه از سوی نخبگان و کارشناسان این حوزه ارائه شده و ما بهترین پیشنهاد و طرح را انتخاب می کنیم و کار را به تدریج جلو می بریم، پیش بینی ما این است که در مرحله اول 5هزار صفحه برای 5 هزار واحد صنفی ایجاد شود و به مرور زمان این صفحات گسترش پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف خاطرناشن کرد: این سامانه که قرار است ما راه اندازی کنیم کار خرید و فروش را انجام نمی دهد بلکه کانالی برای اتصال شبکه تولید و فروش با مصرف کننده است و می توان با همین سامانه کالای قاچاق را هم شناسایی کرد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری میان دستگاه های مسئول برای به سرانجام رسیدن طرح سامانه تجارت الکترونیک گفت: ما اصرار داریم که اتاق اصناف و اتاق بازرگانی که از متولیان اصلی واحدهای صنفی هستند وارد این طرح بشوند و مشارکت کنند اما هنوز به صورت جدی وارد نشده و به نظر می رسد آن ها رغبتی برای این کار ندارند!

ارسال نظرات