تقویت بازارچه‌های محلی و مرزی با افزایش معافیت ورود کالای ملوانی

معافیت ۱۵ میلیون تومانی ورود کالای ملوانی منجر به تقویت بازارچه‌های مرزی، تجارت قانونی و کاهش قاچاق است.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۴۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان درنشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: با ابلاغ آیین نامه ملوانی هیات دولت کالای وارداتی ملوانان شناور‌های زیر ۵۰۰ تن از معافیت ۱۵ میلیون تومانی حقوق گمرکی برخوردار می‌شوند.

عزیزالله کناری افزود: براساس آیین نامه شناور‌هایی با ظرفیت زیر ۲۰۰ تن ۶ ملوان و شناور‌های با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۵۰ تن ۷ نفر ملوان، به ازای هر نفر تا سقف ۱۵ میلیون تومان می‌توانند از معافیت کالای ملوانی بهره‌مند شوند.
وی گفت: حداکثر ۸ ملوان می‌توانند در شناور‌های بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ تن از معافیت ورود کالای ملوانی برخوردار شوند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: هر لنج وشناور ۶ بار در سال از پرداخت عوارض گمرکی کالای ملوانی معاف است و مازاد بار آن کالای تجاری محسوب می‌شود.
کناری افزود: لنج داران مشخصات شناور‌ها و ملوانان را در فرم اظهارنامه اجمالی ثبت کنند و برای تایید به گمرک، اداره بندر و دریابانی تحویل دهند.
وی گفت: لنج داران باید کالا‌هایی که امکان ثبت سفارش در بازارچه‌های ملوانی وجود دارد را در فرم اظهار نامه اجمالی ثبت و پس از تایید نهایی دریابانی، اداره بنادر و گمرک به کشور وارد کنند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان افزود:کالای ملوانی پس از انتقال به بازاچه‌های ملوانی امکان دادو ستد دارد و خروج تجمیعی آن از استان ممنوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان بر ساماندهی شناور‌های بدون هویت، پایش دوباره جایگاه‌های عرضه سوخت به منظور شناسایی مصرف کنندگان واقعی تاکید کرد.
بهروز اکرمی گفت: تصمیم‌های اقتصادی به منظور پیشگیری و کاهش میزان قاچاق کالای ارز ضروری است.
وی گفت:راه اندازی بازارچه‌های ملوانی، ساماندهی و بروزرسانی تعرفه‌های گمرکی، مصرف کالای ایرانی، بهبود کیفیت کالای ایرانی و استفاده از ابزار الکتروینکی به منظور پایش دقیق مرز قاچاق کالا را کاهش می‌دهد.
ارسال نظرات