خبرهای داغ:
در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم خبر از اظهار پشیمانی یک سرمایه‌گذار احداث شهربازی در قم داده شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۰۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
شهرداری با تمام توان سرمایه‌گذاری در شهر را پیگیری کند/یک سرمایه‌گذار شهربازی دیگر هم منصرف شد!
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب به ریاست عبدالله جلالی و با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی، محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی، محمدرضا معرفت قائم‌مقام امور سرمایه‌گذاری و دیگر مدیران و معاونین شهرداری نیز در این جلسه حضور داشتند.

رئیس شورای شهر در ابتدای این جلسه با اشاره به اعلام لیست شرکت‌های دولتی که با ارز دولتی کالا وارد کشور کرده‌اند اظهار کرد: اگرچه انتشار این لیست اعتمادی در جامعه ایجاد کرده، اما نگرانی‌هایی احساس می‌شود که از آن جمله واردات کالا‌هایی متفاوت از ماهیت فعالیت شرکت‌ها یا کالا‌هایی خارج از محدوده نیاز اصلی جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه شفاف‌سازی می‌تواند به کاهش مشکلات و مغایرت‌ها در اختصاص ارز دولتی کمک کند تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز باید نسبت به بازرسی بیشتر قیمت‌ها در بازار اقدام کرده و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند.

رئیس شورای شهر قم با تاکید بر اینکه هرچه در راستای شفا‌ف‌سازی اقدامات گام برداشته شود اعتماد عمومی افزایش پیدا می‌کند گفت: امیدواریم بیش از پیش شاهد شفاف‌سازی امور دولت بوده و مردم اعتماد قلبی به خدمات در کشور پیدا کنند.

در ادامه این جلسه لایحه اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم در احداث و راه‌اندازی شهربازی معارفی در بلوار پیامبر اعظم مطرح شد که عودت آن به کمیسیون برای بررسی بیشتر به تصویب رسید.

حسن مالکی‌نژاد در ادامه این جلسه در واکنش با طرح مجدد لایحه مشارکت شهرداری با موسسه تبیان در احداث شهربازی معارفی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی در قم هزینه دارد گفت: شهر قم هیچ شهربازی و فضای تفریحی ندارد حال که تعدادی جوان از خود شهر قم و محلات محروم آماده‌اند تا با تکیه بر توان داخلی فضایی برای تفریح کودکان ایجاد کنند باید حمایت شوند.

وی اضافه کرد: این افراد کلمه ما می‌توانیم را به صورت عملی نشان داده‌اند و باید از آن‌ها حمایت کنیم تا کار آن‌ها به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه بسیاری از کار‌هایی که شهرداری انجام می‌دهد انتفاع مالی ندارد و این کار هم باید به این صورت دیده شود خاطرنشان کرد: باید روح تنگ‌نظری حاکم بر شهر را با این حرکت‌ها تغییر دهیم.

همچنین محسن محرری با تاکید بر اینکه نباید به این پروژه با دید سرمایه‌گذاری نگاه کرد گفت: این پروژه به گونه‌ای پروژه خدمات‌رسانی و حمایتی است و باید بابی باز شده تا این کار صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شهردار هم بار‌ها تاکید کرده که این افراد را حمایت خواهد کرد چرا که این جوانان در قالب موسسه تبیان با کاری خلاقانه بازی‌هایی جذابی برای کودکان و نوجوانان تولید کرده اند.

عضو شورای شهر قم بیان کرد: مزیت این افراد این است که تولیدکننده دستگاه‌ها خودشان هستند و اگر شرایط فراهم شود با کمترین هزینه این افراد هم می‌توانند تجهیزات را تولید کنند و به دیگر استان‌ها نیز بفروشند.

زین‌العابدین قراچورلو دیگر عضو شورا در ادامه این بحث با تاکید بر ضرورت تدوین اطلس نیازمندی‌های سرمایه‌گذاری شهر گفت: اطلس نیازمندی‌های شهر قم مشخص شود تا ما متوجه شویم که شهر چه نیاز‌هایی دارد تا بتوانیم در این زمینه تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم و متناسب با نیاز‌ها تسهیلات ارائه کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال زمانی برای هتل‌ها درخواست و نیاز زیاد داشتیم و به همین خاطر بنا به شرایط تسهیلات ویژه ارائه شد.

قراچورلو تصریح کرد: در شرایط فعلی اطلس نیازمندی‌های قم موجود نیست و نمی‌دانیم درخواست‌های سرمایه‌گذاری که وجود دارد واقعا پاسخگو خواهد بود و نیاز شهر هست یا خیر.

همچنین در این جلسه لایحه اخذ مجوز مشارکت در احداث مجموعه شهربازی سرپوشیده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز مطرح شد که این لایحه نیز به دلیل اظهار پشیمانی سرمایه‌گذار از احداث شهربازی به دلیل زمان‌بر شدن پروسه مشارکت و افزایش شدید قیمت تجهیزات به شهرداری عودت داده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها