سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، توضیحاتی پیرامون انتشار لیست ناقص ارز دولتی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۲۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار لیست ناقص دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی، گفت: اگر قرار است درباره ارزبگیران دولتی اطلاع رسانی و شفاف سازی شود، نباید هیچ نقطه ابهامی در انتشار آن وجود داشته و یا استثنایی برای آن قائل شد.

سخنگوی کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، افزود: این رفتارهای دوگانه در انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی نه تنها اثری بر شفاف سازی نمی گذارد بلکه به نحوی بر ابهامات می افزاید و فضا را گنگ تر و پر ابهام تر می کند.

انتشار دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی به نفع منافع عمومی مردم است

وی ادامه داد: بانک مرکزی تنها می توانست برای حوزه های طبقه بندی شده استثنایی قائل شود، در غیر اینصورت باید درباره سایر حوزه ها روشنگری و شفاف سازی صورت گیرد.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتشار دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی به نفع منافع عمومی مردم است، یادآور شد: جای هیچ نگرانی برای افراد و شرکت هایی که اقدامات آنها شفاف و روشن بوده وجود ندارد و مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود، چراکه شفاف سازی اقدامات سبب تقویت نتایج کارها و جایگاه افراد و شرکت ها می شود.

شفاف سازی بانک مرکزی باید بدون هیچ استثناء و ابهامی انجام شود

 وی افزود: در بخش هایی درباره دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی ابهام وجود دارد که افراد و یا شرکت ها بخواهند به صورت ویژه از این ارز استفاده کنند، عملکرد آنها مشخص نباشد و در خفاء و پنهان اقداماتی انجام دهند.

سخنگوی کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در فضای امروزی جامعه شفاف سازی بانک مرکزی باید بدون هیچ استثناء و ابهامی انجام شود، تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 با وصول شکایتی در این باره موضوع ارز 4 هزار و 200 تومانی را بررسی می کند.

ارسال نظرات