«چمروش» روایت زندگی خلبان شهید مدافع حرم شهید کمال شیرخانی است که این روزها سالگرد شهادتش است.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۴۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، «چمروش» روایت زندگی خلبان شهید مدافع حرم شهید کمال شیرخانی از دلاور مردانه یگان امام علی (ع)  است که این روزها سالگرد شهادتش است. این کتاب  مجموعه خاطراتی است که خواننده با مرور آن می تواند از تولد تا شهادت همراه با خانواده، دوستان و همرزمان شهید در مسیر زندگی شهید حرکت کند. وجه متمایز این کتاب نگاه به دوره های مختلف آموزش و تخصص این شهید والامقام است.

«چمروش» نام پهپادی است که شهید شیرخانی در تمامی مراحل طراحی، ساخت و پرواز این پرنده حضور داشتند. این پهپاد برای نخستین بار توسط این شهید عزیز که اولین استاد خلبان پهپاد ایران است در آسمان به پرواز در آمد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«روز رزمایش تمام فرمانده ها بخصوص فرمانده نیرو حضور داشتند. قرار بود ما هم بعد از سقوط آزاد بیاییم پای پهپاد. سردار سلامی داخل بالگرد ما را دیدند. با هم سلام و علیکی کردیم، نوبت پریدن من و کمال شد. بلند شدیم گفتیم: «حاج آقا التماس دعا».

در باز شد ما پریدیم پایین.رسیدیم زمین بلافاصله آمدیم کنار پهپاد، هر کاری کردیم موتور روشن نمی شد. همه استرس داشتیم. به صورت حاج علی نگاه کردم، در آن سرما صورتش برافروخته شده بود و به شدت عرق می ریخت. اینجا برای اولین بار باید پهپاد معرفی می شد و این اتفاق برای ما مهم بود؛ اما هرکاری می کردیم موتور استارت نمی خورد و ملخ پرنده قفل کرده بود.

یک مرتبه حاج علی با پیچ گوشتی یک ضربه به یکی از پره های ملخ زد، موتور روشن شد. خیلی خوشحال شدیم. سریع پرنده را بلند کردیم. فرمانده هان هم زمان از کنار ما رد می شدند. سردار سلامی نگاهی به ما کردند، گفتند: «شما که الان تو آسمان بودی؟ روی زمین چی کار می کنید؟»
بعد هم با لبخندی کار ما را تأیید و از کنار ما رد شدند.

هم زمان پرنده آماده پرواز شد. من، کمال، سید حسن و مهرداد به نوبت با پرنده مانور دادیم. قبل از فرود آمدن پرنده آقا خسرو گفتند: «برادرها این کار صلوات نداشت؟»

به برکت صلوات و پرواز موفقی که داشتیم رسماً تیم پهپاد یگان تشکیل و معرفی شد. »

کتاب «چمروش» روایت زندگی خلبان شهید مدافع حرم شهید کمال شیرخانی در 327صفحه با قیمت پشت جلد 18000 تومان به قلم شهلا پناهیان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.علاقه مندان جهت تهیه کتاب میتوانند از طریق سایت من و کتاب(manvaketab.ir)  و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با پست رایگان دریافت نمایند.

ارسال نظرات