اگرچه این روزها مردم خوزستان شاهد سختی‌های زیادی از کمبود آب هستند ولی حضور دانشجویان جهادی و انقلابی ازگروه‌های مختلف دانشجویی برای کمک‌رسانی به مردم،صحنه‌های زیبایی را خلق‌و تحمل این سختی را آسان‌تر کرده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۴۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مردم خوزستان این روزها و در گرمای طاقت فرسای جنوب کشور گرفتار بی آبی و مشکلاتی که از کمبود آب نشأت می‌گیرد؛ شده‌اند. مردم خونگرم خوزستان که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با رژیم بعثی ایستادند، امروز با در دست داشتن ظرف‌های خالی کوچه‌های شهر را یکی از پس دیگری برای یافتن آب آشامیدنی طی می‌کنند.

اگرچه این روزها مردم خوزستان شاهد سختی‌های زیادی از کمبود آب هستند ولی حضور دانشجویان جهادی از اتحادیه، تشکل‌های انقلابی و گروه‌های مختلف دانشجویی برای کمک‌رسانی به مردم، صحنه‌های زیبایی را رقم زده و تحمل این سختی را برای مردم آسان‌تر کرده است.

 

این روزها دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی از سراسر کشور در شهرهای بی‌آب خوزستان حضور دارند تا ضمن ابراز همدردی با مردم، به آنها خدمات‌رسانی کنند.

در همین راستا گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی از همان روزهای اول حضوری گسترده در صحنه خدمات رسانی به مردم خوزستان داشته و در این راه البته دانشجویان جهادی مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند. یکی از دانشجویان جهادی از دوستش تعریف می‌کرد و می‌گفت، علی تا زمانی که بسته آخر آب معدنی را به دست مردم نرساند، خودش تشنگی را تحمل کرد. 

* حضور 15 گروه جهادی از بسیج دانشجویی در مناطق کم آب خوزستان

هم‌اکنون 15 گروه‌ جهادی از بسیج دانشجویی با حضور 310 دانشجو در حال خدمت رسانی به مردم خوزستان هستند و به فعالیت‌هایی همچون جامع‌آوری آب معدنی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی، کرایه تانکر آب، خرید آب معدنی، توزیع آب، پیگیری و هماهنگی خیرین، پیگیری و استقرار دستگاه آب تصفیه‌کن صنعتی می‌پردازند.

همچنین تا کنون 76 دستگاه تانکر آب شده توسط دانشجویان جهادگر در این استان بکار گرفته شده و 53 هزار و 320 بسته آب‌معدنی توسط دانشجویان بسیجی میان مردم توزیع شده است.

* تلاش جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی(ع) برای آب‌رسانی به مردم خوزستان

جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی(ع) هم برای اینکه بتواند در این مشکلات یاری‌گر مردم خوزستان باشد، اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی می‌کند.

 

این گروه دانشجویی با شعار « خوزستان را دریابیم...» برای تامین آب آشامیدنی حاشیه‌نشینان خرمشهر و آبادان شماره حسابی را در اختیار  دانشجویان و مردم قرار داده است.

* جمع آوری کمک‌های مردم و دانشجویان توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم برای کمک به مردم خوزستان پویش « اشتراک مثبت» را راه‌اندازی کرده است و در قالب این پویش به جمع آوری کمک‌های مردم و دانشجویان می‌پردازد.

 

این اتحادیه دانشجویی تلاش دارد با جمع آوری کمک‌های مردم و دانشجویان برای هموطنان خوزستانی تانکر آب و آب معدنی خریداری کند.

* تلاش دفاتر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت برای خدمت‌رسانی به مردم خوزستان

دفاتر اتحادیه تحکیم وحدت هم برای کمک به مردم خوزستان تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر و دانشگاه همدان از جمله دفاتر فعال این اتحادیه دانشجویی برای کمک به مردم خوزستان بودند.

* مطالبه جامعه اسلامی دانشجویان از مسئولان برای حل مشکل مردم خوزستان

جامعه اسلامی دانشجویان هم اعلام کرده تا زمانی که مشکلات مردم خوزستان کاملا حل نشده، مردم این استان را تنها نخواهند گذاشت.

 

محمد زادمهر قائم مقام روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جنبش دانشجویی و فرزندان این سرزمین تا حل کامل مشکل به رسالت اصلی خود یعنی مطالبه گری از مسئولان کشوری و همچنین استانی ادامه خواهند داد و همچون گذشته در کنار مردم استوار ایستاده ایم.

* درخواست بسیج دانشجویی برای برگزاری جلسه مدیریت بحران در آبادن با حضور روحانی یا معاون اول رئیس‌جمهور

تشکل‌‌های دانشجویی از زمانی که مشکل کم‌آبی در خوزستان خود را نشان داد، همواره عملکرد مسئولان استانی و کشوری را دراین راستا رصد کرده و مواضع خود را در قالب بیانیه، مصاحبه و نامه به مسئولان اعلام کرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند تا برای رفع این مشکل تلاش خود را بیشتر کنند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان هم در بیانیه ای که امروز منتشر کرد اعلام کرد: این انتظار می‌رود که مسئولین توجه ویژه به مردم مناطق استان داشته و در جهت برطرف کردن مشکلات مردم استان نهایت تلاش خود را انجام دهند. همچنین این انتظار وجود دارد تا با حضور ریاست محترم جمهور و یا معاون اول ایشان در آبادان جلسه مدیریت بحران را در این شهرستان تشکیل داده شود.

ارسال نظرات