امام جمعه شهرستان محلات در مراسم گرامی داشت شهادت جانبازشهیدمحمدرضانیکویی: اولین صفتی که شهید نیکوئی داشت، جهاد در راه خدا است و او مجاهد در راه خدا بود که مقام والایی است.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۵۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در مراسم بزرگداشت شهید محمدرضا نیکویی در مسجد القائم(عج) محلات برگزار شد، اظهار کرد: مجلس برای شهیدی است که زحمت‌های حاصل از جهاد در راه خدا را برای خدا تحمل کرد. 

وی گفت؛ امیرالمومنین(ع) فرمودند: جهاد یکی از در‌های بهشت است، خداوند آن در را به روی هر کس باز نمی کند.
امام جمعه محلات با اشاره به آیات ۹۵ و ۹۶ سوره مبارکه نساء تشریح کرد: خداوند مغفرت خود را به کسانی اختصاص داده که در راه خودش چه با مالشان و چه با جانشان جهاد می‌کنند. کسی که در راه خدا گام برداشته و در آن محکم بماند محبوب خداوند است.
وی افزود: کسی که جان و مال خود را در راه خدا گذاشته است، وارد معامله با خدا شده است و خداوند خود خریدار اوست. برخی دیگر هستند که بهشت نمی‌خواهند بلکه جان و مال خود را صرفا به خاطر کسب رضایت خداوند فدا می‌کنند که این افراد با ارزش‌تر هستند.
حجت‌الاسلام ربانی گفت: صالحین و اولیاء خدا می‌گویند که ما اصلا صاحب مال و جانمان نیستیم بلکه همه این‌ها امانت خداست؛ خداوند برای این افراد دعوتنامه الهی صادر می‌کند.
وی با اشاره به آیه ۷۴ سوره نساء گفت: خداوند وعده داده است که اگر کسی در راه خدا کشته شود ما به او اجر و پاداش می‌دهیم.

همچنین خاطرنشان کرد: شهید شدن به معنای مرگ نیست و زندگی شهدا جاودانه است، به عبارت دیگر شهادت، رزق و روزی الهی است.
وی درخصوص صفات شهداافزود: یکی از صفات شهدا، عهد با خدا است. خداوند در آیه ۲۳ سوره احزاب می‌فرماید: عهد با خدا بستن و پای آن عهد ماندن ارزش والایی دارد. اگر بخواهم یک جمله درباره شهید نیکویی بگویم این است: مجاهد شهیدی که صفا و صداقتش اسوه بود. او امروز از«من ینتظر» بیرون آمد و به «من قضی عهده» وارد شد.
امام جمعه محلات تصریح کرد: ما امروز از این مردان به یادگار زیاد داریم؛ چه شده است که برخی بعد از این همه مقاومت و ایثار امروز می‌نشینند و نسخه ذلت می‌نویسند؟ چطور دلتان می‌آید این جانبازان را که سال‌ها مقاومت کردند اما از اعتقاداتشان عقب نکشیدند را ببینید و باز هم سر سازش با دشمن بزنید؟ قرار گرفتن اسم شما کنار منافقین و بازی کردن شما در زمین آن‌ها واقعا جای شرمساری است.

ارسال نظرات