حجت الاسلام مسلم رضایی گفت: نفوذ فرهنگی به دلیل اینکه در فرهنگ ایرانی اسلامی اختلال و رخنه ایجاد می کند بسیار خطرناک تر از سایر جنبه های نفوذ به حساب می آید.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۷۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی، در جمع خواهران بسیجی پایگاه رستم آباد  شهرستان اردل، با اشاره به اهداف و انواع نفوذ دشمن اظهار کرد: نفوذ در لغت به معنای داخل شدن یا اثرکردن در چیزی و راه یافتن پنهانی در گروهی یا جایی به منظور هدف خاصی است؛ ولی در عرف سیاسی نفوذ به معنی حضور در پشت جبهه خودی می باشد.

رضایی افزود: دشمن با جنگ سخت، نرم و نیمه سخت نتوانست ایران را از پای در آورد، بلکه با ابزارهایی که دارد به دنبال اعمال قدرت علیه جهان اسلام است.

این کارشناس مسایل مذهبی و فرهنگی، گفت: نفوذ فرهنگی زمینه ساز نفوذ در انواع و ابعاد دیگر است، به همین دلیل ریشه همه نفوذ ها را نفوذ فرهنگی می دانند؛ چرا که نفوذ فرهنگی تیشه به ریشه ها می زند و علاوه بر نیروهای منفعل، نیروهای انقلابی را ندانسته به کار می گیرد.

وی افزود: نفوذ فرهنگی به دلیل اینکه در فرهنگ ایرانی اسلامی اختلال و رخنه ایجاد می کند بسیار خطرناک تر از سایر جنبه های نفوذ به حساب می آید؛ چرا که باور های دینی و اعتقادی را هدف قرار می دهد.

رضایی، به نقش ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: دشمنان این را خوب فهمیدند که تا سایه ولایت بر سر این نظام و مردم است به راحتی نمی توانند نفوذ کنند؛ چرا که هر جا آن ها می خواستند کاری انجام دهندجلوتر از همه مقام معظم رهبری بوده که به رمز گشایی پرداختند و فتنه آنها را خنثی کردند.

وی تصریح کرد: دلیل هجمه های سنگین دشمنان و مزدوران داخلی آنها به رکن اصلی نظام یعنی ولایت فقیه به خاطر این است که سد عظیم مقابل نقشه های شوم دشمنان همین ولایت ا ست.

ارسال نظرات