امام جمعه هریس:

شش میلیارد ریال زکات در شهرستان هریس جمع آوری شد

امام جمعه و رئیس شورای زکات هریس در نشست شورای زکات این شهرستان، از جمع آوری شش میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۷۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، افزود: 47 درصد مبلغ فوق برای رفع مشکلات محرومین و 53 درصد نیز در پروژه های عمرانی مناطق روستایی هزینه شده است.
وی با اشاره به جمع آوری یک میلیارد و 580 میلیون ریالی زکات فطریه پارسال در هریس، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در این شهرستان و توجه و تلاش بیشتر در این خصوص، امسال این مبلغ به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.
حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: وجوهات حاصله از زکات پس از ثبت مالی در همان شهر و روستا برای ایجاد پروژه های عمرانی وامور محرومان همان منطقه مصرف می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه در شهرستان هریس چهار نمازجمعه اقامه می شود بهترین فرصت است که از ظرفیت این فریضه برای احیای زکات استفاده شود و نیز لازم است دهیاران، ریش سفیدان و شوراهای شهر و روستا با برگزاری جلسات شورای فرعی زکات تلاش و همت کافی را داشته باشند.
حجت الاسلام احمدی، نقش اطلاع‌ رسانی و اهمیت رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ زکات را مهم دانست و ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا شاهد جهش در جمع‌ آوری زکات با توجه به ظرفیت‌های شهرستان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار