جامعه شناس بسیجی کشور در گفت و گو با «بسیج»:
ابهری گفت: هرچقدر مسجد از چهارچوب وظایف اصلی و اولیه خود فاصله بگیرد، به همان اندازه زندگی ما دچار مخاطره کمبود معنویت خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۱۰۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مجید ابهری جامعه شناس بسیجی کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در ارتباط با مسجد محوری در فعالیت‏های انقلابی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز برنامه‎هایی که باید برای تقویت مسجد محوری در فرهنگ انقلابی وجود داشته باشد، گفت: مساجد از صدر اسلام مرکز فعالیت‎های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی بوده است.

وی بیان کرد: هرچقدر مسجد از چهارچوب وظایف اصلی و اولیه خود فاصله بگیرد، به همان اندازه زندگی ما دچار مخاطره کمبود معنویت خواهد شد.

ابهری اظهار داشت: برای بازگرداندن نقش اساسی و پررنگ حیاتی به مساجد باید تمام نهاد‌ها اعم از نهاد خانواده، آموزش و پرورش، نهاد‌های علمی و فرهنگی و متولیان آن‎ها باید نقش مساجد را در زندگی جامعه محور پر رنگ نموده و فعالیت‎های خود را بر مبنای مسجد محوری بنیان گذاری نمایند.

وی تصریح کرد: مساجد می‎توانند سنگر اصلی دفاع از اسلام، اهداف اسلامی و آرمان‌های معنوی باشند.

ابهری گفت: در هر محله مساجد می‎توانند به عنوان مرکز اصلی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در برنامه ریزی‎های محله محور مشارکت نموده و مجموعه این برنامه‎ها به عنوان نقشه راه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی جامعه به اجرا درآیند.
ارسال نظرات